IAB Sverige är branschorganisationen för bolag verksamma inom digital marknadsföring. Vårt uppdrag är att ena, påverka och utbilda branschen. Vi ingår i ett globalt nätverk med 47 IAB-organisationer i världen. Stommen i vår verksamhet är våra specialistgrupper, så kallade Task Forces, och i dem samlas ett stort antal aktörer som tar fram standarder och riktlinjer för annonsering. 

Vi erbjuder digitala certifieringskurser för att utbilda branschen och främja utvecklingen i Sverige och arrangerar regelbundet seminarier som utbildar inom marknadsföring. Genom ett medlemskap är du med och påverkar utvecklingen - se till att ditt bolag blir medlem hos oss idag! Håll dig uppdaterad med det senaste inom digital marknadsföring genom att prenumerera på vårt nyhetsbrev, IAB Sweden News.

Om IAB

Som branschorganisation verkar vi för svenska branschen i frågor om digital marknadsföring och reklam.

Bli medlem

240 företag har redan tagit steget att bli medlem för att få chansen att påverka branschens utveckling.

Industry Partners & Premium Members

Industry Partners och Premium Members

Post 3rd Party Cookies

Håll dig uppdaterad kring utfasningen av tredjeparts-cookies via vår samlingssida

Senaste nytt

Kenneth Danielsson blir ordinarie VD för IAB Sverige

0
I en tid när den digitala marknadsföringsbranschen är under press av...

Så kommer du igång med affiliatemarknadsföring

0
Cassandra Lindblom, ordförande för IAB Sveriges Task Force Affiliate har tillsammans...

Bonnier News Certifierade enligt IAB Sveriges Gold Standard

0
Bonnier News Certifierade enligt IAB Sveriges Gold Standard  Bonnier News uppfyller kraven...

De ska avgöra vinnarna av MIXX Awards 2021

0
Efter ett års uppehåll på grund av Covid-19 är IAB Sveriges...

IAB Tech Lab lanserar Trancparency Center – en plattform för att öka transparensen i branschen

0
IAB Tech Lab har lanserat den globala tjänsten Tech Lab Transparency...

Task force Audio & Pod

0

DOOH cases

DOOH cases

0

FAQ om DOOH

0

Priser – Offerter

0

Programmatic

0

Definitioner

0

Delade meningar 2021

Ads.txt

0

Task force Online Video

0

Ads.txt

0

Task force Programmatic

0

Övrigt material

Terminologi och akronymer

Delade meningar 2021

1

Ads.txt

0

AdEx-rapporten

0

Terminologi och akronymer

0