IAB Sverige är branschorganisationen för verksamma inom digital marknadsföring. Vi ingår i ett global nätverk med 47 Interactive Advertising Bureau, IAB-organisationer i Världen. Vårt uppdrag är att ena, påverka och utbilda branschen. I våra task forces samlas ett stort antal aktörer för att skapa standards och riktlinjer för annonsering. Vi arrangerar regelbundet seminarier och erbjuder certifieringskurser för att utbilda branschen och främja utvecklingen i Sverige. Genom medlemskap är du med och påverkar utvecklingen. Se till att ditt bolag blir medlem hos oss idag!

COVID-19

Aktuell information relaterat till COVID-19

Bli medlem

240 företag har redan tagit steget att bli medlem för att få chansen att påverka branschens utveckling.

Vad är IAB

Som branschorganisation främjar vi tillväxt och skapar bäst praxis genom att definiera standarder och riktlinjer.

Industry Partners Premium Members

Industry Partners och Premium Members

Senaste nytt

IAB Sweden Academy – ansök till Digital Sales nu

Efter fem framgångsrika år blir våra certifieringskurser nu helt digitala via...

Digital Services Act – DSA – Lagen om digitala tjänster

IAB Europes preliminära kommentarer om översynen...

Är du intresserad? Vi startar ny Task Force

The Post Third-Party Cookie Task Force

IAB Tech Lab ökar investeringar och närvaro i Europa

NEW YORK, NY (9 juni 2020) - IAB Tech Lab har...

IAB Europe AdEx Benchmark 2019

IAB Europe AdEx Benchmark 2019 visar att den europeiska marknaden för...

Eventkalender

Audio

Standards & Guidelines Audio

Standards & Guidelines Audio

Task force Audio

Digitala Annonsaffären

DOOH

DOOH cases

DOOH cases

FAQ om DOOH

Tekniska specifikationer

Programmatic

Definitioner

Influencer Marketing

Insikt & Analys

Legal & Policy

Native Advertising

Online Video

Programmatic

Ads.txt

Ads.txt

Task force Programmatic

Sök

Övrigt material

Ads.txt

Nyhetsbrev

Delade meningar 2019

Ads.txt

AdEx-rapporten

Terminologi och akronymer

Viewability