Vad du kommer lära dig
- Vad programmatic i stort är
- Programmatic på svenska marknaden
- Köparens roll i programmatiska affären
- Säljarens roll i programmatiska affären
- Köpsätt
- Prissättning
- Operativa arbetet för en programmatisk köpare
Om kursen
Utbildningen har tagits fram i syfte att ge marknadens aktörer en grundläggande kunskap samt ökad förståelse för programmatiska tekniken, ekosystemet samt möjligheter och utmaningar kopplat till området. Kursen har skapats av IAB Sverige tillsammans med specialistgruppen Task Force Programmatic. Gruppen består av de största bolagen från köparsidan och säljarsidan inom programmatisk handel men även eko-systemets teknikleverantörer och mellanhänder är delaktiga.
Kursupplägg
1 Introduktionsfilm
Du börjar med att titta på en kort introduktionsfilm om kursen.
2 Självstudier
Läs igenom kursmaterialet.
3 Utbildningsfilmer
Titta på fyra filmer om de olika delarna i den programmatiska affären.
4 Slutprov
Som ett bevis på avklarad kurs erhåller du ett diplom som du hämtar hem i plattformen. Diplomet styrker ditt CV och din LinkedIn-profil.
5 Grattis till diplomet!
Programmatic E-learning Course
Kursinformation
- Beräknad studietid 2-5 timmar
- Kursen genomförs på vår digitala utbildningsplattform
- Du har åtta veckor på dig att genomföra kursen