Programmatic E-learning Course​

Öka din förståelse för programmatiska tekniken, ekosystemet samt möjligheter och utmaningar. Kursen passar dig som redan jobbar med programmatiska köp och dig som vill bredda din kunskap inom digitala medier.

Vad du kommer lära dig

  • Vad programmatic i stort är
  • Programmatic på svenska marknaden
  • Köparens roll i programmatiska affären
  • Säljarens roll i programmatiska affären
  • Köpsätt
  • Prissättning
  • Operativa arbetet för en programmatisk köpare

Om kursen

Utbildningen har tagits fram i syfte att ge marknadens aktörer en grundläggande kunskap samt ökad förståelse för programmatiska tekniken, ekosystemet samt möjligheter och utmaningar kopplat till området. Kursen har skapats av IAB Sverige tillsammans med specialistgruppen Task Force Programmatic. Gruppen består av de största bolagen från köparsidan och säljarsidan inom programmatisk handel men även eko-systemets teknikleverantörer och mellanhänder är delaktiga.

Kursupplägg

Nulla quis lorem ut libero malesuada feugiat. Nulla porttitor accumsan tincidunt. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Vivamus suscipit tortor eget felis porttitor volutpat. Pellentesque in ipsum id orci porta dapibus. Vivamus suscipit tortor eget felis porttitor volutpat.

1 Introduktionsfilm

Du börjar med att titta på en kort introduktionsfilm om kursen.

2 Självstudier

Läs igenom kursmaterialet.

3 Utbildningsfilmer

Titta på fyra filmer om de olika delarna i den programmatiska affären.

4 Slutprov

Som ett bevis på avklarad kurs erhåller du ett diplom som du hämtar hem i plattformen. Diplomet styrker ditt CV och din LinkedIn-profil.

5 Grattis till diplomet!

Majoriteten av kapitlen startar med en introduktionsfilm på cirka fem minuter

Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved