TikTok – första plattformen att certifieras enligt Gold Standard i Sverige

Publicerat: 3 år sedan
Liv Sandberg, Managing Director, Global Business Solutions, TikTok Nordics & Charlotte Thür, VD, IAB Sverige.

TikTok har erhållit Gold Standard 1.0-certifieringen från IAB Sverige. Certifikatet är ett bevis på företagets ansträngningar att kontinuerligt höja standarderna och tillhandahålla bästa möjliga reklammiljö för varumärkespartner. TikTok blir därmed den första plattformen att certifieras enligt IAB Sweden Gold Standard.

TikTok delar IAB Sveriges åtagande att proaktivt minska risken för varumärkes-säkerhetsfrågor, minska annonsbedrägerier och förbättra människors övergripande upplevelse av digital annonsering.

Gold Standard syftar till att öka transparensen och ta itu med integritetsfrågor i branschen genom granskande audit mot en standardiserad process. Företag måste uppfylla flera strikta kriterier för att uppnå certifiering, inklusive implementeringen av IAB Tech Labs app-ads.txt, och tillhandahållande av dokumentation och insikt för att visa att de överensstämmer med GDPR och ePrivacy-direktivet.

”Vi är väldigt glada över detta betydande certifikat från IAB Sverige och vi är mycket stolta över att veta att vi uppfyller flera strikta kriterier för att uppnå certifieringen. Vi arbetar outtröttligt för att säkerställa transparens för våra användare och för att skapa en säker miljö för varumärken. Denna certifiering är ett kvitto på att vårt arbete är viktigt”, säger Liv Sandberg, Managing Director, Global Business Solutions, TikTok Nordics.

IAB Sveriges åtagande att bygga en hållbar framtid för digital reklam är förankrad i Gold Standard. Initiativet involverar alla delar av det digitala ekosystemet.

”IAB Sverige lanserade Gold Standard 2020 som en viktig del av visionen om att driva positiva förändringar inom branschen. Framgången beror på våra medlemmars vilja att anta initiativet för att hjälpa varumärken att investera i reklam. Genom att arbeta tillsammans som en bransch kan vi uppnå mycket mer än vad enskilda aktörer kan på lång sikt. Detta genom att upprätthålla gemensamma värderingar och bidra till att förbättra det digitala ekosystemet för alla parter, inte minst slutanvändaren”, säger Charlotte Thür, VD, IAB Sverige.

Dela sida:

Relaterade nyheter

Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved