Nyheter Publicerat: 3 månader sedan Här är alla nominerade i Mixx Awards 2025! Nu är det äntligen dags att avslöja vilka som vinner Mixx Awards 2025! Konkurrensen…
Nyheter Publicerat: 3 månader sedan Nyheter från CommToAct I maj 2023 lanserades initiativet CommToAct. Namnet grundar sig i att kommunikation är en…
Legal & Policy Publicerat: 4 månader sedan Hur säkerställer vi att personaliserad reklam gynnar både konsumenter och företag? Det här är en fråga som känns allt mer relevant i en värld där…
Legal & Policy Publicerat: 4 månader sedan AI, transparens och reklam: Nya regler ställer krav på tydlighet Artificiell intelligens (AI) spelar en allt större roll inom marknadsföring och reklam, men med…
Nyheter Publicerat: 4 månader sedan Vi kan väl prata om vikten av marknadsföring och reklam Så har 2025 dragit igång ordentligt och vi ser redan nu positiva signaler på…
Nyheter Publicerat: 4 månader sedan Förlängd deadline för att tävla i Mixx Awards! Har du ett tävlingsbidrag till MIXX Awards 2025? Ingen stress – vi ger dig…
Nyheter Publicerat: 5 månader sedan 2025, vänder det nu? Efter en skön och välbehövlig julledighet är vi nu tillbaka vid rodret igen och…
Legal & Policy Publicerat: 5 månader sedan Ytterligare personuppgiftsincidenter till följd av användning av Meta-Pixeln Förra året tilldelades Avanza Bank AB en sanktionsavgift från Integritetsskyddsmyndigheten (IMY), en sammanfattning av…
Nyheter Publicerat: 6 månader sedan De avgör vinnarna av Mixx Awards 2025 Bidragsperioden för IAB Sveriges Mixx Awards 2025 har öppnat. Nu presenterasjurygrupperna där vi hittar…
Legal & Policy Publicerat: 7 månader sedan Brott mot GDPR kan också innebära brott mot marknadsföringslagen EU-domstolen har den 4 oktober 2024 meddelat ett intressant avgörande avseende ett tyskt apoteksföretag…
Standards & Guidelines Publicerat: 7 månader sedan ICCs nya marknadsföringskod I takt med att annonsmarknaden blir allt mer komplex och inflytelserik ökar behovet att…
Gold Standard Publicerat: 7 månader sedan Gold Standard 2.0 – en kvalitetsstämpel för ökat ansvar inom digital annonsering IAB Sverige lanserar Gold Standard 2.0, ett uppdaterat initiativ som syftar till att stärka…