Digital Sales tech-data

IAB Sveriges Certifieringsprogram

Den digitala marknadsplatsen för annonsering och marknadsföring växer och blir mer komplex varje dag, vilket gör det viktigare än någonsin att behärska de senaste trenderna och förändringarna. Med en certifiering kan du säkerställa att medarbetare har grundläggande kunskaper för att utföra sina arbetsuppgifter. För egen del talar den om att du är proffs på att sälja digitala medier. Båda aspekter ökar förtroendet mellan säljare och köpare.

Certifieringen är skapad av ledande branschexperter både i Sverige och USA enligt den globala standard som är framtagen av IAB och uppdateras löpande för att vara relevant. Anmäl dig till en utbildning idag för att hålla dig i framkant med digital marknadsföring.

Kursstarter

21/3           Digital Media Manager

26/3           Digital Sales – Tech & Data – Nyhet!

27/8           Digital Media Manager

3/9             Digital Sales – Tech & Data – Nyhet!

11/9           AdOps/Digital Campaign Manager

18/9           Digital Media Manager

”Vi på Bauer Media har valt att certifiera våra anställda för att säkerställa att vår organisation har en av de mer betydande kompetenserna som hjälper oss att vinna kundernas förtroende på marknaden. Certifieringskursen är professionellt framtagen och utformad, är kostnadseffektiv,  täcker in väsentliga ämnesområden och upplägget med självstudier passar oss då vi har en geografiskt utspridd organisation.”

Thomas Aaltonen, Deputy Sales Director, Bauer Media Group

Varför IAB’s certifiering?

  • En branschstandard som enkelt talar om vilka som är proffs på att sälja digitala medier.
  • Ger fördjupade kunskaper inom digitala säljyrket.
  • Ökar din professionalism.
  • Skapar förtroende mellan säljare och köpare.
  • Upplägget med självstudier passar dig med en geografiskt utspridd organisation.
  • Bli en av 700 redan certifierade kollegor.

Dags att förnya din certifiering?

Kunskap är färskvara och din certifiering måste förnyas efter två år för att fortsatt vara giltig. För att diplomet skall förlängas ytterligare två år utan avbrott behövs en godkänd omcertifiering inom nio månader. Med en godkänd omcertifiering menar vi att du ska delta på tre av IAB Sveriges seminarier/events. Vi hör av oss med mer information innan förfallodatumet. Svårare än så är det inte!

Hur går det till?

För att få gå en certifieringskurs krävs att du har tidigare arbetslivserfarenhet. Certifieringen bygger huvudsakligen på självstudier utifrån en StudieGuide och du måste vara beredd att lägga ner 35-40 timmar per kurs. Vi använder även en
E-learning app. Certifieringen är giltigt i två år därefter krävs en omcertifiering för att behålla certifieringen.
Följ vår punktlista för hur du går till väga och hur examen är upplagd.

  • VVS Forum
  • VLT
  • VK Media
  • Vendemore
  • UNT
  • TS
  • Tillväxtbolaget
  • Thomas Cook
  • Stampen
  • Skaraborgs Allehanda
  • Servicefinder
  • Provinstidningen
  • NWT
  • Nya Lidköpings tidningen
  • Nerikes Allehanda
  • Norrbottens Medie
  • Mitti
  • Wavemaker
  • Matchads
  • Mariestadstidningen
  • LRF Media
  • Kvällsposten
  • Kristinehamns posten
  • Karlskoga Tidning
  • Kantar Sifo
  • Göteborgsposten
  • Gotlandsmedia
  • Everysport
  • Elinstallatören
  • Dagens Industri
  • Bonnier Brands & Magazines
  • Bonnier News
  • Arvika Nyheter
  • Allt för föräldrar
  • Criteo
  • MTG
  • Pricerunner
  • Svenska Spel
  • Sociomantic
  • Sportsverige
  • Schibsted
  • Discovery
  • TV4
  • Spotify
  • Promedia
  • Informa
  • Metro
  • Nyheter 24
  • Mediekompaniet
  • IUM
  • IDG
  • Keymobile
  • Expressen
  • Egmont
  • Eniro
  • Dagens Nyheter
  • Aller Media
dmm-certsida
Adops-certifierade
certifierade-saljare