Nyligen släppte IAB Europe Industry ‘Guide to Supply Path Optimization (SPO)’. Skrivet av branschens experter syftar denna guide till att utbilda alla intressenter om vikten av en bra SPO-strategi och implementering.

Den ökade sofistikeringen av det programmatiska ekosystemet har lett till förlust av transparens och ökad opacitet för annonsörer och byråer, särskilt relaterade till avgifterna från mellanhänder. Det är här SPO erbjuder kritisk hjälp som gör det möjligt för köpare att finslipa inköpsvägarna som är billiga, transparenta och höga. Med 87% av varumärken, byråer och DSP-plattformar (DSP) som aktivt implementerar SPO, med hänvisning till varumärkessäkerhet, minskat bedrägeri och förbättrade KPI:er som de största fördelarna – är den här guiden en uppmaning till handling för alla intressenter att anta SPO som en av sina kärnor affärsfunktioner.
I guiden delar de sin expertis om vad SPO möjliggör, avmystifierar vanliga missuppfattningar, lyfter fram SPO:s betydelse för de olika intressentgrupperna, samt ger en steg-för-steg-guide i hur man startar och implementerar SPO.
Guiden innehåller också en översikt över DPO (Demand Path Optimization) för utgivare. Som förklaras i guiden gör DPO det möjligt för utgivare att förstå hur deras lager köps och av vem, vilket ger utgivare mer insyn i deras relation och intäktsfördelning med utbudssidan plattformar (SSP). Genom utövandet av DPO kan utgivare sedan få värdefulla fotfästen när de förhandlar om bättre villkor med plattformar på köpsidan.
_

Ladda ner guiden här 
___________________________________________________________________________

The Guide to SPO webinar

Intresserade parter kan också registrera sig här för det kommande IAB Europe-webinaret om SPO. Webinariet kommer att innehålla bidragsgivare från guiden och kommer att inkludera publikfrågor och svar för bästa praxis och vägledning.

Detta webinar kommer att äga rum tisdagen den 13 oktober kl. 16.00. Läs mer och anmäl dig här.