Webinar: Den globala DEI-rapporten – Sverige

Hur står sig Sverige i förhållande till resten av världen i frågor som rör inkludering och medarbetares mående på arbetsplatsen?

I våras genomfördes, för andra gången, världens största globala studie av mångfald, rättvisa och inkludering i marknads- och kommunikationsbranschen. Vi ser nu mycket fram emot att dela de svenska resultaten för er och tillsammans lära oss vad vi som bransch kan förändra och förbättra för en hållbar utveckling. De globala siffrorna presenterades på Cannes Lions Festival of Creativity i juni och där kunde vi bland annat utläsa att:

→ Den vanligaste förekommande formen av diskrimineringen kretsar fortfarande kring ålder, kön och familjesituation.

→ Psykisk ohälsa är ett stort problem. 42% säger att dom är stressade på sina arbetsplatser.

→ Kvinnor och etniska minoriteter känner sig underrepresenterade i seniora roller. Så med detta i åtanke frågar vi oss själva – Hur står sig egentligen Sverige i förhållande till resten av världen? 

Varmt välkomna på denna dragning och panelsamtal där vi kommer djupdyka i nuläge, trender och tendenser gällande mångfald, rättvisa och inkludering i marknads- och kommunikationsbranschen.

När: Torsdagen den 5 oktober
Tid: kl 9:00 – 10:00
Var: Digitalt – länk skickas ut till alla anmälda dagen innan!

Välkomna!


Sveriges Kommunikationsbyråer, Sveriges Annonsörer, Sveriges Mediebyråer och IAB Sverige. Partners till rapporten är: Sveriges Kommunikatörer, SES (Sponsrings & Eventsverige), SWEDMA, Berghs, Yrgo och All of Us.

Eventinformation:

Event

Kommande event

IAB Sveriges Årsstämma

17 april är det dags för årsstämma i IAB Sverige organisationsnummer 769619-6869 för genomgång av verksamhetsåret 2023-01-01 – 2023-12-31. Kallelse skickas ut närmare årsstämman….

Mixx Awards 2024

IAB Sweden Mixx Awards är en kväll fylld av makalös mat, inspiration och underhållning i det bästa av sällskap. Med fokus på kreativitet och…

Seminarium: AI i praktiken – Från framtidsvision till vardagsverktyg

Rubrikerna avlöser varandra om AI:s påverkan på mediebranschen. Förändringen kommer, men den kommer inte på en dag. Så glöm de fluffiga framtidsförutsägelserna och domedagsprofetiorna…
Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved