Seminarium: Podcast

Seminarium: 400 miljoner anledningar att annonsera i podcast

Vi bjuder in till ett seminarium om poddmarknaden tillsammans med Task Force Audio & Pod den 11 maj på A House i Stockholm kl 15.00 – 16.30.

IRM prognosticerar att podcast kommer omsätta 400 miljoner under 2022
Podcast har visat stark tillväxt i lyssning under lång tid, men enligt färska siffror från Institutet för reklam- och mediestatistik (IRM) är det nu också det snabbast växande annonsmediet av alla mediekategorier. På seminariet gör vi en djupdykning i rapporten med efterföljande analyser, vi pratar också om effekten av att höras i poddar och vad man ska tänka på som köpare.

Eftermiddagen modereras av Ida Höckerstrand och Sofie Hallberg från populära podden ”Ångestpodden” och på plats har vi även fler poddprofiler som delar med sig av sina bästa tips.

Dessutom blir det efterföljande mingel på A House.

Varmt välkommen!

Seminariet är kostnadsfritt för IAB Sveriges medlemmar och 500 kr för icke-medlemmar.

Agenda:

  • Våra moderatorer Ida Höckerstrand och Sofie Hallberg, Ångestpodden, hälsar välkomna
  • Kenneth Danielsson – IAB Sverige och ordförande i Task Force Audio & Pod, Mattias Björkman – Bauer Media, inleder eftermiddagens agenda
  • Task Forcens arbete senaste året, hur ser podmarknaden ut och presentation av ny köpguide
  • Presentation av nya IRM rapporten om omsättning inom podcast
  • Panel diskuterar sifforna från IRM: Mattias Björkman – Bauer Media, Johanna Turner – Acast, Erik Ljungström – Magna Mediabrands. Moderatorer: Ida & Sofie
  • Case: Hur ska annonsören tänka?
  • Kreatörspanel: Hannah Widell, Fredagspodden, Emil Persson, Fördomspodden. Moderatorer: Ida & Sofie
  • AW & mingel!

Eventinformation:

Event

Kommande event

Mixx Awards 2025

IAB Sweden Mixx Awards är en kväll fylld av makalös mat, inspiration och underhållning i det bästa av sällskap. Med fokus på kreativitet och…

Seminarium: Podcast 20 år – från trevande ungdom till självsäker vuxen!

Podcast fyller 20 år i år! Den 20-åriga podden har vuxit upp, och tillsammans med några av branschens mest tongivande röster samlas vi för…

Seminarium: Genomlysning av reklammarknaden i Europa – AdEx Benchmark

Välkommen till IAB Sveriges frukostseminarium den 26 augusti där vi presenterar 2024 års AdEx Benchmark Study från IAB Europe. Madeleine Thor, VD på Institutet för Reklam- och…
Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved