Spotify tar plats i IAB Sveriges styrelse

Publicerat: 3 år sedan

IAB Sverige, branschorganisationen för digital marknadsföring, fortsätter att stärka sin position på marknaden genom att välkomna Spotify som ny Industri Partner 2021.

För första gången någonsin får IAB Sverige stöd av sex Industry Partners. Förra månaden tillkännagav IAB Sverige Aller media som ny partner och nu bekräftar IAB att även Spotify går in som Industry Partner 2021. Spotify sluter upp med Aller Media, Bonnier News, Schibsted, Google och Facebook. Caroline Måhl, Head of Sales Nordic, Spotify, tar en plats i styrelsen.

– Digital marknadsföring har fört med sig enorma förändringar i hur varumärken och organisationer idag når ut till och kommunicerar med sina mottagare, men vi står bara i början av den här utvecklingen. Att engagera sig i IABs arbete är något jag verkligen ser fram emot, där vi tillsammans verkar för att vidareutveckla och driva på lösningar inom digital marknadsföring och det värde vi skapar för kunderna, säger Caroline Måhl, Spotify.

Partnerskapet innebär för företaget insikt till strategiska beslut på de viktigaste industri-och branschövergripande frågorna.

– Det är med stor glädje vi välkomnar Spotify som Industry Partner och till vår styrelse. Ljud är ett viktigt område för branschen framåt och att då Spotify, världens mest populära streamingtjänst för ljud, får en plats i styrelsen blir en stor tillgång. Spotify är ett av de mest respekterade varumärkena och vi ser att de fortsatt kan tillföra mycket i vår Task Force Audio, men nu även i styrelsen. Allt från globala insikter inom podcast, streaming och inte minst inom områden som Programmatic med mätningar och analys, säger Charlotte Thür, VD, IAB Sverige.

Industry Partners deltar aktivt under året i organisationens frågor på branschnivå. Partnerskapet möjliggör en närhet i förändringsarbetet och en möjlighet att engagera sig i åtgärder för att stödja branschens utveckling samt IABs långsiktiga arbete.

– För Spotify är digitalt ljud kärnan i vårt annonserbjudande och här ser vi en enorm potential i sättet varumärken kan engagera sig med sina kunder genom ett intimt medium med starkt engagemang. Där vi hela tiden investerar i att utveckla vår teknik för att erbjuda innovativa lösningar som bidrar med maximalt värde för våra kunder, fortsätter Caroline Måhl, Spotify.

Kontakt:
info@iabsverige.se

Dela sida:

Relaterade nyheter

Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved