Aller media går in som Industry Partner till IAB Sverige

IAB Sverige, branschorganisationen för digital marknadsföring, får nu tillskott av Aller media i sin styrelse och som en viktig Industry Partner för 2021. För Aller media blir detta ytterligare en satsning för bolaget som befinner sig i en intensiv omvandling för att möta läsarnas nya krav. Aller media blir IABs sjätte Industry Partner och Sara Forssberg, Head of B2B, Aller media går in i styrelsen.

Charlotte Thür, VD, IAB Sverige
Sara Forssberg, Head of B2B, Aller media         Fotograf: Johan Strindberg

Charlotte Thür, VD, IAB Sverige: ”Vi är mycket glada över att Aller media fattat detta beslut. De kommer kunna bidra på många sätt då de haft en framgångsrik digital resa och byggt upp imponerande kompetens inom bland annat Influencer Marketing och programmatisk handel.”

Nuvarande Industry Partners till IAB Sverige är Bonnier, Google, Facebook, Schibsted och NENT Group. Dessa deltar aktivt under året i organisationens uppdrag på branschnivå. Partnerskapet möjliggör strategiska beslut på de viktigaste industri- och branschövergripande frågorna och för att stödja branschens utveckling samt IABs långsiktiga arbete.

Sara har lång erfarenhet från branschen, med 14 år på både medie- och reklambyrå innan hon blev ansvarig för Aller medias kommersiella B2B-erbjudande.

”Det känns väldigt roligt att vara med i styrelsen för en så pass tongivande intresseorganisation som IAB. I egenskap av ett av de ledande mediehusen ser vi det som en självklarhet att aktivt bidra till branschens digitala utveckling. Samtidigt är det mycket värdefullt för oss att få nya infallsvinklar i vår egen snabba utveckling. Vi hoppas på givande diskussioner med hög strategisk höjd där vi får möjlighet att komma vidare med viktiga beslut som för branschen framåt, säger Sara Forssberg, Head of B2B, Aller media.”