Här är IAB Sveriges styrelse 2022

Publicerat: 2 år sedan

Här är IAB Sveriges styrelse 2022

På IAB Sveriges årsstämma den 4 maj 2022 beslutades att Daniel Weilar blir ordförande för organisationen för sjätte året i rad. IAB Sveriges styrelse består totalt av 12 personer från den digitala marknadsföringsbranschen som bland annat representerar tech-bolag, publicister, annonsörer och mediebyråer.

– Jag är mycket stolt över vår styrelse som tillsammans besitter enorm kompetens och bidrar med flera olika perspektiv från det digitala ekosystemet. Vi ser fram emot att under året fortsätta påverka, utbilda och ena branschen för att skapa en välfungerande och framgångsrik annonsmodell, Kenneth Danielsson, vd IAB Sverige.

IAB Sveriges styrelse 2022

  • Daniel Weilar, oberoende, ordförande (omval)
  • Karin Zingmark, oberoende (omval)
  • Sam Rihani, Meta (omval)
  • Lena Lindgren, Telia (omval)
  • Linda Palmgren, Bauer media (omval)
  • Michael Grimborg, Synsam (omval)
  • Carl Wåreus, Google (omval)
  • Liv Sandberg, TikTok (nyval)
  • Daniel Eriksson, Ad-On (nyval)
  • Sara Forssberg, Aller media (omval)
  • Fredrik Lehman, Schibsted (nyval)
  • Alexander Lydecker, Bonnier News (omval)

Under stämman presenterades även en ny valberedning som består av:

  • Peder Bonnier, Storykit
  • Jacob Lovén, Den Digitala Draken
  • Anna Stenbeck, Think Talent

För mer information, kontakta:
Kenneth Danielsson, vd IAB Sverige
Kenneth.danielsson@iabsverige.se
+46 708 26 03 36

Dela sida:

Relaterade nyheter

Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved