Webinar: CommToTalk Planet: Hur kan ni mäta växthusgasutsläpp från medieköp?

Ad Net Zero (ANZ) har publicerat den första versionen av sitt Global Media Sustainability Framework – ett frivilligt och holistiskt ramverk byggt på branschens bästa praxis för att hjälpa annonsörer, mediebyråer, medieutgivare, medieförmedlare och specialister inom hållbarhet med deras tillvägagångssätt för data-, mätnings- och rapporteringsutmaningar för medieköp.

Syftet är att förbättra konsekvent, jämförbar mätning av växthusgasutsläpp från digitala, tv-, tryck-, ljud-, utomhus- och biokanaler.

I denna CommToTalk kommer Alex d’Albertanson från Ad Net Zero-teamet att berätta om arbetet som gjorts med ramverket och hur hållbara medieköp kan göras med hjälp av Global Media Sustainability Framework.

Webinariet hålls på engelska.

Du kommer att lära dig:

  • Hållbarhetsutmaningen för reklambranschen
  • Vad är GMSF-ramverket?
  • Vad har lanserats, vad arbetar man med nu?
  • Vad kan annonsörer, mediebyråer och utgivare i Sverige göra redan nu för att förbereda sig?

Om AdNetZero
Ad Net Zero är ett branschinitiativ som lanserades 2020 i Storbritannien med målet att minska och så småningom eliminera koldioxidutsläppen från reklam- och kommunikationsbranschen. Initiativet har nu blivit globalt.
https://adnetzero.com/

Eventinformation:

Event

Kommande event

Seminarium: Genomlysning av reklammarknaden i Europa – AdEx Benchmark

Välkommen till IAB Sveriges frukostseminarium den 26 augusti där vi presenterar 2024 års AdEx Benchmark Study från IAB Europe. Madeleine Thor, VD på Institutet för Reklam- och…

Seminarium: Retail media

Task Force Retail Media bjuder in till seminarium! Mer information kommer närmre seminariet, skriv upp i kalendern redan nu….

IAB Sweden Programmatic Day

Vi kommer den 23 oktober att inta Södra Teatern för en heldag inom programmatic området. Det blir ett diversifierat event med flera olika agendor…
Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved