Webinar: CommToTalk Planet: Hur kan ni mäta växthusgasutsläpp från medieköp?

Ad Net Zero (ANZ) har publicerat den första versionen av sitt Global Media Sustainability Framework – ett frivilligt och holistiskt ramverk byggt på branschens bästa praxis för att hjälpa annonsörer, mediebyråer, medieutgivare, medieförmedlare och specialister inom hållbarhet med deras tillvägagångssätt för data-, mätnings- och rapporteringsutmaningar för medieköp.

Syftet är att förbättra konsekvent, jämförbar mätning av växthusgasutsläpp från digitala, tv-, tryck-, ljud-, utomhus- och biokanaler.

I denna CommToTalk kommer Alex d’Albertanson från Ad Net Zero-teamet att berätta om arbetet som gjorts med ramverket och hur hållbara medieköp kan göras med hjälp av Global Media Sustainability Framework.

Webinariet hålls på engelska.

Du kommer att lära dig:

  • Hållbarhetsutmaningen för reklambranschen
  • Vad är GMSF-ramverket?
  • Vad har lanserats, vad arbetar man med nu?
  • Vad kan annonsörer, mediebyråer och utgivare i Sverige göra redan nu för att förbereda sig?

Om AdNetZero
Ad Net Zero är ett branschinitiativ som lanserades 2020 i Storbritannien med målet att minska och så småningom eliminera koldioxidutsläppen från reklam- och kommunikationsbranschen. Initiativet har nu blivit globalt.
https://adnetzero.com/

Eventinformation:

Event

Kommande event

Seminarium: Retail Media bortom hajpen – Initiala lärdomar från retailers och annonsörer

Task Force Retail Media bjuder in till seminarium! Under eftermiddagen blir det panelsamtal, internationella perspektiv och konkreta case som visar hur både retailers och annonsörer…

IAB Sweden Programmatic Day

Årets programmatiska event blir större än någonsin – nu som en heldag! Den 23 oktober samlas vi på Södra Teatern för en dag fylld…

Trendseminarium 8 Minutes 2025

IAB Sveriges årliga trendseminarium avslutar traditionsenligt seminarieåret med energi och snabba insikter. Under åtta minuter presenterar varje talare sina trendspaningar inför 2025, och vi…
Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved