Webinar – CommToAct Planet: Advancing sustainability in digital advertising

You’re Invited to CommToAct Planet’s CommToTalk! Advancing sustainability in digital advertising.

Join us for an engaging session featuring two key topics under CommToAct Planet, focused on advancing sustainability in digital advertising:

Update from IAB Europe’s Sustainability Standards Committee
Discover the latest developments in sustainability standards, including an updated methodology for digital ad emissions. Dimitris Beis, Data Analyst & Sustainability Lead at IAB Europe, will share insights on the current status of the Global Media Sustainability Framework and its implications for the digital ecosystem in the coming months.

Deep Dive into Google’s Carbon Footprint Report for Ads
Lisa Blom, Head of Industry Relations Northern Europe at Google, will present Google’s newly launched carbon footprint report for ads. Learn how this tool provides detailed insights into the environmental impact of advertising campaigns, helping advertisers adopt more sustainable media strategies.

Webinariet hålls på engelska

Vad är CommToAct?

CommToAct är ett initiativ som förenar aktörer inom marknadsföring och kommunikation i Sverige, med syftet att göra branschen mer hållbar. Genom att skapa en mötesplats för kunskapsutbyte och bästa praxis, sätter CommToAct tydliga mål för att minska klimatpåverkan och främja social hållbarhet. Initiativet erbjuder verktyg och riktlinjer för att hjälpa företag mäta och reducera sin miljöpåverkan. Dessutom påverkar CommToAct beslutsfattare genom att samla branschens röster. Initiativet består av två delar: “Planet”, som fokuserar på miljöaspekter, och “People”, som betonar social hållbarhet, inkludering och mångfald.

Eventinformation:

Dela event:
Event

Kommande event

Webinar – CommToAct People: Sponsring och hållbarhet i en CSRD-driven värld

I ljuset av EU:s nya CSRD-regler ställs nya krav – men ges också möjligheter att skapa mervärden för både företag och samhälle. Här har genuina partnerskap med en hållbarhetsaspekt en…

Seminarium: Podcast 20 år – från trevande ungdom till självsäker vuxen!

Podcast fyller 20 år i år! Den 20-åriga podden har vuxit upp, och tillsammans med några av branschens mest tongivande röster samlas vi för…

Seminarium: Genomlysning av reklammarknaden i Europa – AdEx Benchmark

Välkommen till IAB Sveriges frukostseminarium den 26 augusti där vi presenterar 2024 års AdEx Benchmark Study från IAB Europe. Madeleine Thor, VD på Institutet för Reklam- och…
Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved