Webinar – CommToAct People: Sponsring och hållbarhet i en CSRD-driven värld

I ljuset av EU:s nya CSRD-regler ställs nya krav – men ges också möjligheter att skapa mervärden för både företag och samhälle. Här har genuina partnerskap med en hållbarhetsaspekt en viktig roll att fylla. Samtidigt som EU agerar och kräver mer noggrann rapportering kring företagens hållbarhetsarbete, accepterar medvetna konsumenter och medarbetare inte längre ett inaktivt förhållningssätt. De menar att företagen bär ett stort ansvar för att förbättra samhället.

Välkomna till en inspirerande morgon om hur hållbarhet, sponsring och samhällsengagemang tillsammans kan bli centrala delar av ett strategiskt arbete med fokus på affärsnytta.

Trendspaningen presenteras av Anders Lindén, VD och Seniorstrateg på Tango Brand Alliance, en byrå som i över 25 år arbetat med sponsring och samhällsengagemang. Anders ger en insikt i det hållbarhetsfokus som växt fram på sponsringsmarknaden och illustrerar med både svenska och internationella exempel.

 

Eventinformation:

Event

Kommande event

Almedalen: IAB Sverige på Mediescenen

Snart är det dags för årets Almedalsvecka – och IAB är självklart där! På tisdag eftermiddag (24:e juni) hittar du oss på Mediescenen på…

Seminarium: Genomlysning av reklammarknaden i Europa – AdEx Benchmark

Välkommen till IAB Sveriges frukostseminarium den 26 augusti där vi presenterar 2024 års AdEx Benchmark Study från IAB Europe. Madeleine Thor, VD på Institutet för Reklam- och…

Seminarium: Retail media

Task Force Retail Media bjuder in till seminarium! Mer information kommer närmre seminariet, skriv upp i kalendern redan nu….
Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved