Webinar: CommToAct – Greenhushing och Greenwashing

De sex principerna – hur kan de hjälpa dig att undvika greenhushing och greenwashing?

Vi är många som oroar oss för klimatet och som vill bidra till den gröna omställningen, inte minst genom att marknadsföra produkter som är bättre för klimatet än vad andra är. Men hur får och kan vi kommunicera med miljöpåståenden på ett lagligt sätt och på ett sätt som gör att konsumenterna förstår våra miljöbudskap?

Inom initiativet CommToAct Planet har vi tagit fram en guide med sex principer för att hjälpa företag att landa rätt i miljökommunikationen. På webinaret den 28 september går vi igenom guiden och ger några praktiska exempel på hur du bör tänka.

Välkomna på detta webinar!

Om CommToAct Planet: Våren 2021 startade Sveriges Annonsörer, Sveriges Kommunikationsbyråer (KOMM), IAB Sverige och Sveriges Mediebyråer ett gemensamt initiativ för att bidra till FNs globala mål för en bättre värld.

Eventinformation:

Event

Kommande event

Seminarium: Retail Media bortom hajpen – Initiala lärdomar från retailers och annonsörer

Task Force Retail Media bjuder in till seminarium! Under eftermiddagen blir det panelsamtal, internationella perspektiv och konkreta case som visar hur både retailers och annonsörer…

IAB Sweden Programmatic Day

Årets programmatiska event blir större än någonsin – nu som en heldag! Den 23 oktober samlas vi på Södra Teatern för en dag fylld…

Trendseminarium 8 Minutes 2025

IAB Sveriges årliga trendseminarium avslutar traditionsenligt seminarieåret med energi och snabba insikter. Under åtta minuter presenterar varje talare sina trendspaningar inför 2025, och vi…
Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved