Seminarium: Är all textannonsering Native?

Torsdagen den 9 februari kl 08.30 – 10.00 bjuder vi in till frukostseminarium på Playhouse Teater i Stockholm.

IAB Sverige och task force Native uppdaterar begreppen och breddar området under det nya samlingsnamnet – Content Advertising!

Jobbar du med Native idag, eller är du nyfiken på att lära dig mer? Kom och lyssna på Sveriges mest erfarna specialister inom området när de förklarar hur, när, var och varför vi behöver tänka större kring Content Advertising!

Vi kommer bland annat presentera en färsk studie om Content Advertising, visa inspirerande case och vi har bjudit in en panel där publicister kommer prata om vikten av digitala annonsintäkter från olika perspektiv.

Agenda:

  • Morgonens moderator, Henric Smolak – Strossle, inleder
  • Kenneth Danielsson, vd – IAB Sverige, hälsar välkommen
  • Task forcens ordförande, Caroline Swärd – Bonnier News Brand Studio, om gruppens arbete och de nya definitionerna, presentation av ny enkät & nya sajten
  • Case: Isabel Lechte, strategisk marknadskommunikatör – Riksbyggen
  • Paneldiskussion: Publicister om vikten av digitala annonsintäkter.
    Moderator: Lotta Edling, publicistisk direktör – Bonnier News
    I panelen: Markus Gustafsson, grundare och chefredaktör – OMNI, Karin Olsson, biträdande chefredaktör – Expressen och Maria Kustvik, publicistisk chef – NTM

Eventinformation:

Event

Kommande event

Webinar – CommToAct People: Sponsring och hållbarhet i en CSRD-driven värld

I ljuset av EU:s nya CSRD-regler ställs nya krav – men ges också möjligheter att skapa mervärden för både företag och samhälle. Här har genuina partnerskap med en hållbarhetsaspekt en…

Seminarium: Podcast 20 år – från trevande ungdom till självsäker vuxen!

Podcast fyller 20 år i år! Den 20-åriga podden har vuxit upp, och tillsammans med några av branschens mest tongivande röster samlas vi för…

Seminarium: Genomlysning av reklammarknaden i Europa – AdEx Benchmark

Välkommen till IAB Sveriges frukostseminarium den 26 augusti där vi presenterar 2024 års AdEx Benchmark Study från IAB Europe. Madeleine Thor, VD på Institutet för Reklam- och…
Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved