Programmatic Up Talk: Vem tar ansvar för koldioxidutsläppen vid programmatiska medieköp?

Från och med 2025 åligger det samtliga företag verksamma i EU att rapportera de utsläpp deras leverantörskedja orsakar vilket sätter ökat ljus på programmatiska medieköp.

Majoriteten av utsläppen orsakade av programmatiska köp faller under Scope3 då de är utsläpp orsakade i leverantörskedjan. Programmatiska medieköp utgör en komplex värdekedja, Annonsörer, publicister, adtech-bolag och byråer är alla del av det komplexa ekosystemet och kan påverka utsläppen.

I det här uptalket diskuterar vi frågan om ansvaret mellan de olika parterna i värdekedjan. Med representanter från samtliga parter på scenen tar vi del av olika perspektiv och förhållningssätt. På scen kommer vi att lyssna på Niklas Hedberg, CEO på HowCOM MediaLisa Blom, Head of Industry Relations Northern Europe på Google, Warren Beecroft, Sustainability Manager på Viaplay och  Gabrielle Persson, CPO på SeenThis.

Detta är ett unikt tillfälle att nätverka med branschkollegor och få möjlighet att ta del av intressanta diskussioner om hållbar programmatisk medieköp. Anmäl dig och dina kollegor redan idag!

Eventinformation:

Event

Kommande event

Seminarium: Retail Media bortom hajpen – Initiala lärdomar från retailers och annonsörer

Task Force Retail Media bjuder in till seminarium! Under eftermiddagen blir det panelsamtal, internationella perspektiv och konkreta case som visar hur både retailers och annonsörer…

CommToAct Planet: Hur utomhusmedierna jobbar med hållbarhet

Välkomna till detta lunchwebinar med CommToAct! Tillsammans reder vi ut hur OOH-aktörer idag arbetar med hållbarhet. Om mätning och minskning av klimatavtryck, vilka lösningar…

CommToAct Planet: Om hur ett oväntat samarbete kan bidra till både ökad takt i energiomställningen och nya sätt att kommunicera. Och den lite krokiga vägen dit.

Vi vet att vi behöver hitta vägar för att ställa om till ett mer hållbart samhälle. Vissa saker går att påverka som individ eller…
Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved