Programmatic Up Talk: Vem tar ansvar för koldioxidutsläppen vid programmatiska medieköp?

Från och med 2025 åligger det samtliga företag verksamma i EU att rapportera de utsläpp deras leverantörskedja orsakar vilket sätter ökat ljus på programmatiska medieköp.

Majoriteten av utsläppen orsakade av programmatiska köp faller under Scope3 då de är utsläpp orsakade i leverantörskedjan. Programmatiska medieköp utgör en komplex värdekedja, Annonsörer, publicister, adtech-bolag och byråer är alla del av det komplexa ekosystemet och kan påverka utsläppen.

I det här uptalket diskuterar vi frågan om ansvaret mellan de olika parterna i värdekedjan. Med representanter från samtliga parter på scenen tar vi del av olika perspektiv och förhållningssätt. På scen kommer vi att lyssna på Niklas Hedberg, CEO på HowCOM MediaLisa Blom, Head of Industry Relations Northern Europe på Google, Warren Beecroft, Sustainability Manager på Viaplay och  Gabrielle Persson, CPO på SeenThis.

Detta är ett unikt tillfälle att nätverka med branschkollegor och få möjlighet att ta del av intressanta diskussioner om hållbar programmatisk medieköp. Anmäl dig och dina kollegor redan idag!

Eventinformation:

Event

Kommande event

Seminarium: Genomlysning av reklammarknaden i Europa – AdEx Benchmark

Välkommen till IAB Sveriges frukostseminarium den 26 augusti där vi presenterar 2024 års AdEx Benchmark Study från IAB Europe. Madeleine Thor, VD på Institutet för Reklam- och…

Seminarium: Retail media

Task Force Retail Media bjuder in till seminarium! Mer information kommer närmre seminariet, skriv upp i kalendern redan nu….

IAB Sweden Programmatic Day

Vi kommer den 23 oktober att inta Södra Teatern för en heldag inom programmatic området. Det blir ett diversifierat event med flera olika agendor…
Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved