Programmatic Up Talk: Vem tar ansvar för koldioxidutsläppen vid programmatiska medieköp?

Från och med 2025 åligger det samtliga företag verksamma i EU att rapportera de utsläpp deras leverantörskedja orsakar vilket sätter ökat ljus på programmatiska medieköp.

Majoriteten av utsläppen orsakade av programmatiska köp faller under Scope3 då de är utsläpp orsakade i leverantörskedjan. Programmatiska medieköp utgör en komplex värdekedja, Annonsörer, publicister, adtech-bolag och byråer är alla del av det komplexa ekosystemet och kan påverka utsläppen.

I det här uptalket diskuterar vi frågan om ansvaret mellan de olika parterna i värdekedjan. Med representanter från samtliga parter på scenen tar vi del av olika perspektiv och förhållningssätt. På scen kommer vi att lyssna på Niklas Hedberg, CEO på HowCOM MediaLisa Blom, Head of Industry Relations Northern Europe på Google, Warren Beecroft, Sustainability Manager på Viaplay och  Gabrielle Persson, CPO på SeenThis.

Detta är ett unikt tillfälle att nätverka med branschkollegor och få möjlighet att ta del av intressanta diskussioner om hållbar programmatisk medieköp. Anmäl dig och dina kollegor redan idag!

Eventinformation:

Event

Kommande event

Seminarium: Retail Media bortom hajpen – Initiala lärdomar från retailers och annonsörer

Task Force Retail Media bjuder in till seminarium! Under eftermiddagen blir det panelsamtal, internationella perspektiv och konkreta case som visar hur både retailers och annonsörer…

IAB Sweden Programmatic Day

Årets programmatiska event blir större än någonsin – nu som en heldag! Den 23 oktober samlas vi på Södra Teatern för en dag fylld…

Trendseminarium 8 Minutes 2025

IAB Sveriges årliga trendseminarium avslutar traditionsenligt seminarieåret med energi och snabba insikter. Under åtta minuter presenterar varje talare sina trendspaningar inför 2025, och vi…
Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved