Programmatic Up Talk: Varför är det viktigt med Attention?

Attention har snabbt blivit ett buzzword och ett viktigt ämne inom digital annonsering, då det finns en ökad medvetenhet om dess betydelse och fler annonsspelare kommer in på trenden för varje kvartal som går. Utmaningarna med brist på standardisering och komplexiteten bakom implementeringen av ”attention”, som en central faktor, har dock gett upphov till frågor om dess fullständiga genomförbarhet inom branschen.

Nyckelfråga: Hur har attention-metrics integrerats i den digitala annonseringen ur ett programmatiskt perspektiv, och varför använder inte annonsörer det som valuta ännu?

Till detta morgonseminarium har vi bjudit in branschexperter såsom mediebyråer, teknikleverantörer, publicister och annonsörer som kommer dela med sig av sina tankar och perspektiv inom ämnet. Vi kommer också få möjligheten att lyssna in på vilka teknologier som används och vilken roll mediet har.

Seminariet blir en uppvärming inför vårt stora Programmatic Event den 25 oktober. Läs mer om det och anmäl dig här!

Eventinformation:

Event

Kommande event

IAB Sveriges Årsstämma 2025

Tisdagen den 15 april är det dags för IAB Sveriges årsstämma, organisationsnummer 769619-6869, för genomgång av verksamhetsåret 2024-01-01 – 2024-12-31. Daniel Weilar, Ordförande för IAB…

Mixx Awards 2025

IAB Sweden Mixx Awards är en kväll fylld av makalös mat, inspiration och underhållning i det bästa av sällskap. Med fokus på kreativitet och…

Seminarium: Podcast 20 år – från trevande ungdom till självsäker vuxen!

Podcast fyller 20 år i år! Den 20-åriga podden har vuxit upp, och tillsammans med några av branschens mest tongivande röster samlas vi för…
Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved