Programmatic Up Talk: Den gröna omställningen inom programmatiska handeln måste accelerera

IAB Sverige bjuder tillsammans med Task Force Programmatic in till ett Up Talk om den gröna omställningen inom den automatiserade handeln.

Den programmatiska handeln fortsätter växa, och tillväxt ökar såväl kraven som ansvaret för att säkerställa en hållbar framtid. För att nå Parisavtalets mål om att begränsa uppvärmningen till 2,0 grader C behöver alla dra sitt strå till stacken. Hur hänger CO2-utsläpp och digital annonsering ihop, och vad kan vi som bransch göra för att minska vår miljöpåverkan tillsammans?

Under detta seminarium kommer vi att utforska programmatiska handelns viktiga roll i övergången mot en mer hållbar framtid, med fokus på hur vår bransch påverkar miljön. Attityder, verktyg och prioriteringar kommer att vara centrala ämnen på agendan. Vi kommer även att få möjlighet att lyssna på engagerade företag som delar med sig av sina erfarenheter och berättar om hur de aktivt arbetar för en mer hållbar framtid.

För att ytterligare belysa vikten av hållbarhet och vår branschs miljöpåverkan, kommer task forcen inleda med en summering från en ny enkät om hur mediaköpare ser på sin egen miljöpåverkan.

Varmt välkommen!

Eventinformation:

Event

Kommande event

Almedalen: IAB Sverige på Mediescenen

Snart är det dags för årets Almedalsvecka – och IAB är självklart där! På tisdag eftermiddag (24:e juni) hittar du oss på Mediescenen på…

Seminarium: Genomlysning av reklammarknaden i Europa – AdEx Benchmark

Välkommen till IAB Sveriges frukostseminarium den 26 augusti där vi presenterar 2024 års AdEx Benchmark Study från IAB Europe. Madeleine Thor, VD på Institutet för Reklam- och…

Seminarium: Retail media

Task Force Retail Media bjuder in till seminarium! Mer information kommer närmre seminariet, skriv upp i kalendern redan nu….
Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved