CommToAct webinar: Hur mäter man utsläpp vid produktion av reklam?

Välkommen på webinar om hur man kan mäta och minska klimatavtrycket vid produktionen av reklam. Vi gästas av Jo Fenn, Global Director på ADGreen som kommer berätta mer om insikter från nya projekt i UK. AdGreen arbetar för att minska klimatpåverkan från produktionen av reklam och främjar grönare och mer ansvarsfulla metoder inom branschen.

Webinaret arrangeras av CommToAct Planet som är ett gemensamt branschinitiativ av IAB Sverige, Sveriges Annonsörer, KOMM och Sveriges Mediebyråer. Initiativet har över 60 anslutna företag som visar att de är med och tar ansvar för branschens påverkan av klimatet.

Webinaret är på engelska.

Om CommToAct

Våren 2021 startade Sveriges Annonsörer, Sveriges Kommunikationsbyråer (KOMM), IAB Sverige och Sveriges Mediebyråer ett gemensamt initiativ för att bidra till FNs globala mål för en bättre värld. ​

Namnet på initiativet, CommToAct, kommer av att vi vet att marknadskommunikation är en viktig del i förflyttningen till ett mer hållbart samhälle som vi vill kunna verka och leva i.​

CommToAct Planet är ett unikt samarbete mellan marknads- och kommunikationsbranschens branschorganisationer och medlemmar.

Eventinformation:

Event

Kommande event

Seminarium: Retail Media bortom hajpen – Initiala lärdomar från retailers och annonsörer

Task Force Retail Media bjuder in till seminarium! Under eftermiddagen blir det panelsamtal, internationella perspektiv och konkreta case som visar hur både retailers och annonsörer…

IAB Sweden Programmatic Day

Årets programmatiska event blir större än någonsin – nu som en heldag! Den 23 oktober samlas vi på Södra Teatern för en dag fylld…

Trendseminarium 8 Minutes 2025

IAB Sveriges årliga trendseminarium avslutar traditionsenligt seminarieåret med energi och snabba insikter. Under åtta minuter presenterar varje talare sina trendspaningar inför 2025, och vi…
Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved