CommToAct Webinar: Hur kan vi tänka strategiskt kring hållbarhet inom marknadsföring, kommunikation och media?

Från 2025 införs hårdare krav på hållbarhetsrapportering för alla EU-företag genom CSRD-direktivet (Corporate Sustainability Reporting Directive), vilket inkluderar obligatorisk rapportering av klimatpåverkan. Förordningen påverkar direkt och indirekt alla företag i EU, eftersom högre hållbarhetskrav kommer att ställas även på leverantörer. Leverantörer som uppfyller kraven får en tydlig konkurrensfördel. Detta förändrade landskap kräver en strategisk syn på hållbarhet och klimatutsläpp inom marknadsföring, media och kommunikation.
CommToAct inleder nu en webinarieserie om hur vi tillsammans kan skapa affärsnytta på ett hållbart sätt. I denna första del tar vi upp:
  • Aktuellt läge – regleringar och kommersiella trender
  • CSRD och Scope 3: vad betyder det för vår bransch?
  • Panelsamtal om hur man tar de första stegen och lär av andra.
Webbinariet leds av Karin Grohman, verksamhetsansvarig på CommToAct, och Gabrielle Persson, CPO på SeenThis. Medverkar i panelsamtalet gör Lisa Blom (Google), Björn Vilson (GroupM), Johanna Nyberg (Tele2), och Lisa Carnbrand (Tele2).

Eventinformation:

Event

Kommande event

IAB Sveriges Årsstämma 2025

Tisdagen den 15 april är det dags för IAB Sveriges årsstämma, organisationsnummer 769619-6869, för genomgång av verksamhetsåret 2024-01-01 – 2024-12-31. Daniel Weilar, Ordförande för IAB…

Mixx Awards 2025

IAB Sweden Mixx Awards är en kväll fylld av makalös mat, inspiration och underhållning i det bästa av sällskap. Med fokus på kreativitet och…

Seminarium: Podcast 20 år – från trevande ungdom till självsäker vuxen!

Podcast fyller 20 år i år! Den 20-åriga podden har vuxit upp, och tillsammans med några av branschens mest tongivande röster samlas vi för…
Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved