CommToAct Planet: Om hur ett oväntat samarbete kan bidra till både ökad takt i energiomställningen och nya sätt att kommunicera. Och den lite krokiga vägen dit.

Vi vet att vi behöver hitta vägar för att ställa om till ett mer hållbart samhälle. Vissa saker går att påverka som individ eller som organisation. Men för att åstadkomma större förändringar kan vi behöva tänka bredare och ställa oss frågan; Vilka aktörer finns det som vill det vi vill och som kan det vi inte kan?

Ett långsiktigt och omfattande samarbete mellan ett energibolag och ett drivmedelsbolag hör inte till vanligheterna och är absolut ingen självklarhet. Under den här timmen får vi veta mer om samarbetet mellan Skellefteå Kraft och OKQ8. Ett samarbete som genererat Sveriges geografiskt sett största publika laddnätverk och ett nytt, gemensamt kommunikationskoncept.

Vad handlar webinaret om?

I detta webinar berättar Skellefteå Kraft och OKQ8 om bakgrunden till samarbetet. Om hur de första trevande samtalen rörande kommunikation handlade om hur stora logotyperna skulle vara på laddarna. Till att fyra år senare ha ett mycket tätt samarbete och ett gemensamt kommunikationskoncept med båda varumärkena som lika tungt vägande avsändare.

Ni får träffa:

Helena Delborn, kommunikationsstrateg på Skellefteå Kraft och lång erfarenhet av kommunikationsuppdrag på både byråsidan samt privata bolag och offentlig sektor. Skellefteå är en av Sveriges största energiproducenter med produktion av vind- och vattenkraft, värme och bioenergi.

Lotta Lindkvist, har arbetat med kommunikation och marknadsföring under större delen av sitt vuxna liv. De senaste åren på OKQ8 – ett stort företag som är mitt uppe i en enorm transformation. En transformation som innebär att gå från att vara ett företag med en drivmedelsaffär i centrum, till att vara en verksamhet uppbyggd kring drivmedelsfria produkter och tjänster med ett ambitiöst klimatmål.

Eventinformation:

Dela event:
Event

Kommande event

Seminarium: Retail Media bortom hajpen – Initiala lärdomar från retailers och annonsörer

Task Force Retail Media bjuder in till seminarium! Under eftermiddagen blir det panelsamtal, internationella perspektiv och konkreta case som visar hur både retailers och annonsörer…

CommToAct Planet: Hur utomhusmedierna jobbar med hållbarhet

Välkomna till detta lunchwebinar med CommToAct! Tillsammans reder vi ut hur OOH-aktörer idag arbetar med hållbarhet. Om mätning och minskning av klimatavtryck, vilka lösningar…

IAB Sweden Programmatic Day

Årets programmatiska event blir större än någonsin – nu som en heldag! Den 23 oktober samlas vi på Södra Teatern för en dag fylld…
Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved