Almedalen: IAB Sverige på Mediescenen

Snart är det dags för årets Almedalsvecka – och IAB är självklart där!

På tisdag eftermiddag (24:e juni) hittar du oss på Mediescenen på från kl 13-15 där vi tillsammans med Reklamombudsmannen och MarLaw kommer att prata om influencer marketing, hur barn och unga påverkas av reklam samt om AI och marknadsföring!

Vi kommer även bevaka aktuella politiska frågor som rör medielandskapet, särskilt med fokus på just influencer marketing och barn & unga, men även i frågor som dataskydd och kommande lagstiftning från EU. Tillsammans med gänget bakom CommToAct kommer vi även prata om reklambranschens hållbarhetsarbete!

Mediescenen är ett samarbete mellan Utgivarna, Sveriges Tidskrifter, Tidningsutgivarna, Medieombudsmannen, Reklamombudsmannen, IAB Sverige, Medieledarna, Journalistförbundet, Marlaw, Bonnier News, Schibsted, TV4, SR, SVT och UR. Scenen har ett gediget program den 24-26 juni på Mellangatan 7 i Visby.

Är du på plats i Almedalen och vill ses, hör gärna till av dig till oss på IAB!

Eventinformation:

Dela event:
Event

Kommande event

Seminarium: Genomlysning av reklammarknaden i Europa – AdEx Benchmark

Välkommen till IAB Sveriges frukostseminarium den 26 augusti där vi presenterar 2024 års AdEx Benchmark Study från IAB Europe. Madeleine Thor, VD på Institutet för Reklam- och…

Seminarium: Retail media

Task Force Retail Media bjuder in till seminarium! Mer information kommer närmre seminariet, skriv upp i kalendern redan nu….

IAB Sweden Programmatic Day

Vi kommer den 23 oktober att inta Södra Teatern för en heldag inom programmatic området. Det blir ett diversifierat event med flera olika agendor…
Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved