”This is” – Retail Media

Introduktionskurs i Retail Media

Vad du får lära dig

  • Grunderna i retail media
  • Strategisk användning
  • Målinriktade möjligheter
  • Datadriven marknadsföring
  • Annonstyper och format
  • Framtidsspaning

Om kursen

 I denna introduktionskurs får du insikter direkt från branschexperter, IAB Europa, IAB Sverige och IAB Australien när vi djupdyker i retail media-landskapet. Kursen är för dig som vill förstå Retail Media bättre, för din marknadsavdelning, för din ledningsgrupp eller bara för att du själv vill få en bättre kunskap om Retail Media

Vad du får lära dig:

  • Grunderna i retail media – definition, historik och ekosystemets betydelse
  • Strategisk användning – hur retail media kompletterar övriga medieaktiviteter
  • Målinriktade möjligheter – olika format och hur du maximerar effekten av dina kampanjer
  • Annonstyper och format – de vanligaste annonsformaten och deras användningsområden
  • Datadriven marknadsföring – insikter om dataanvändning och programmatiska köp
  • Framtidsspaning – de viktigaste trenderna som formar morgondagens retail medi

Oavsett om du arbetar inom marknadsföring, media, reklam eller ledning, ger denna kurs dig de verktyg du behöver för att lyckas i den snabbt växande retail media-världen.

Kursen är framtagen av Task Force Retail Media i samarbete med IAB Sverige och med inspiration ifrån IAB Europa samt IAB Australien, läs mer om specialistgruppen här!

Kursupplägg

1 Introduktionsfilm

Börja med en kort introduktionsfilm som ger en överblick av kursen

3 Utbildningsfilmer

Fördjupa dig i retail media genom insiktsfulla videolektioner

4 Quiz

Testa dina kunskaper med tre quiz som säkerställer att du tar till dig innehållet

5 Grattis till diplomet!

Efter avklarad och godkänd kurs får du ett diplom som du kan ladda ner och använda för att stärka ditt CV

Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved