Retail Media är ett av de snabbast växande områdena inom marknadsföring och nu lanserar vi en helt ny introduktionskurs för dig som vill förstå vad det innebär och hur du kan använda det i praktiken!
I kursen får du insikter direkt från branschexperter hos IAB Sverige, IAB Europa och IAB Australien. Den passar lika bra för dig som arbetar med marknadsföring, som för hela marknadsteamet eller ledningsgruppen.
Det här får du lära dig:
- Grunderna i retail media – definition, historik och ekosystemets betydelse
- Strategisk användning – hur retail media kompletterar övriga medieaktiviteter
- Målinriktade möjligheter – hur du maximerar effekten av dina kampanjer
- Annonstyper och format – vanligaste formaten och deras användningsområden
- Datadriven marknadsföring – dataanvändning och programmatiska köp
- Framtidsspaning – trenderna som formar morgondagens retail media
Om kursen:
Digital kurs via vår utbildningsplattform
Studietid: ca 1–2 timmar
Pris:
500 kr exkl. moms för medlemmar
900 kr exkl. moms för icke-medlemmar