Här är vinnarna av Mixx Awards 2025

Publicerat: 1 dag sedan

På gårdagens gala Mixx Awards samlades nästan 300 personer för att fira branschens mest framgångsrika team, kampanjer och innovationer. Ett fullsatt Nalen bjöd på en fantastisk kväll fylld av inspiration. 

Här är alla vinnare:

Bästa Annonsteknologi 

Avaus och Howcom med Viking Line 

“Viking Line fyller skeppen med hjälp av AI-driven annonsteknologi“

Juryns motivering: 
Årets vinnare har visat prov på enastående innovation och effektivitet. Genom ett samarbete som förenar expertis inom marknadsföring, teknologi och digital utveckling, har de skapat en lösning som inte bara effektiviserar, utan också transformerar marknadsföringsarbetet. Det är innovation, det är teknik, det är engagerande, det har lett till fina resultat och det är nytt. Allt det vi i juryn letade efter! 

Bästa Influencer Marketing-kampanj

Config med SJ 

“SJ streamerduellen” 

Juryns motivering:
Detta är en innovativ kampanj som framgångsrikt engagerade en svåråtkomlig målgrupp och stärkte ett traditionellt varumärkes relevans i en ny kontext. Kampanjen är ett lysande exempel på hur influencer marketing kan skapa starka resultat, öka varumärkeskännedom och preferens, samt engagera en ung och kritisk målgrupp i en för dem naturlig miljö.

Bästa Sökinnovation

iProspect Powered by Dentsu Performance med Clas Ohlson

“Long term strategic planning for a successful peak-season”

Juryns motivering: 
Ett case som visar hur långsiktig strategisk planering, kombinerat med innovativ användning av data och kreativitet, kan skapa exceptionella resultat. Genom att optimera shoppingflöden, marginaler och annonsmaterial, samt implementera dynamiska budgetar, har de lyckats driva både online- och omnikanaltillväxt på ett imponerande sätt. Ett inspirerande exempel på hur man lyckas hamra in resultat i en konkurrensutsatt marknad. 

Bästa Digitala Kampanj

RFSU och Valtech Radon

“RFSU Just give a f*ck”

Juryns motivering: 
Genom att sömlöst brygga den digitala upplevelsen med det fysiska mötet på ett lustfyllt sätt, har årets vinnare av bästa digitala kampanj skapat både uppmärksamhet och starka reaktioner. I en notoriskt svår målgrupp och med ett utmanande ämne lyckas annonsören med kreativ innovation komma igenom bruset. Med ett lustfyllt leende utmanar RFSU techjättarnas stelbenta algoritmer och bryter igenom filtret med träffsäkert budskap. Just give a F*ck!

Bästa Annonsmiljö

Acast

Juryns motivering: 
Med en unik förmåga att integrera varumärken i en trovärdig och naturlig kontext med hög räckvidd, precision och oöverträffad brand safety skapar dom en riktigt stark annonsmiljö. Deras tydliga och sakliga case visar konkreta resultat, där annonsering inte bara blir mätbar – utan också engagerande och hörbar. 

Bästa Digitala Säljteam

TikTok

Juryns motivering: 
Årets säljteam har en stark tillväxt och nykundsandel som visar att denna aktör är en spelare som är här för att stanna. Aktören erbjuder annonsörerna en outstanding annonsmiljö, maxar affärsresultat genom AI-optimering och bidrar med mervärde genom sina uppskattade utbildningsevent. Att detta maskineri drivs av ett säljteam som genuint uppskattar sin arbetsplats och varandra – det märks. ”A great place to work” är en titel denna arbetsgivare har kammat hem tre år i rad. Tredje gången gillt blir det också på guldpallen i denna kategori!

Person of the Year

Daniel Ahlbert 

Styrelsens motivering:
Person of the Year 2025 är en engagerad ambassadör för IAB Sverige och den digitala marknadsföringsbranschen. Som ordförande Task Force Programmatic  har han varit en nyckelperson som har bidragit till insikter som har gynnat branschens utveckling och ansvarstagande. Med ett genuint intresse för IAB på både lokal och internationell nivå gör han branschen både bättre och roligare. Han är dessutom en stor anledning till att IAB Sweden Programmatic Event har blivit en succé år efter år. IAB Sveriges styrelse var helt enig att utse denna person till Person of the Year. Stort grattis Daniel Ahlbert!

Dela sida:

Relaterade nyheter

Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved