På gårdagens gala Mixx Awards samlades nästan 300 personer för att fira branschens mest framgångsrika team, kampanjer och innovationer. Ett fullsatt Nalen bjöd på en fantastisk kväll fylld av inspiration.
Här är alla vinnare:
Juryns motivering:
Årets vinnare har visat prov på enastående innovation och effektivitet. Genom ett samarbete som förenar expertis inom marknadsföring, teknologi och digital utveckling, har de skapat en lösning som inte bara effektiviserar, utan också transformerar marknadsföringsarbetet. Det är innovation, det är teknik, det är engagerande, det har lett till fina resultat och det är nytt. Allt det vi i juryn letade efter!
Juryns motivering:
Detta är en innovativ kampanj som framgångsrikt engagerade en svåråtkomlig målgrupp och stärkte ett traditionellt varumärkes relevans i en ny kontext. Kampanjen är ett lysande exempel på hur influencer marketing kan skapa starka resultat, öka varumärkeskännedom och preferens, samt engagera en ung och kritisk målgrupp i en för dem naturlig miljö.
Juryns motivering:
Ett case som visar hur långsiktig strategisk planering, kombinerat med innovativ användning av data och kreativitet, kan skapa exceptionella resultat. Genom att optimera shoppingflöden, marginaler och annonsmaterial, samt implementera dynamiska budgetar, har de lyckats driva både online- och omnikanaltillväxt på ett imponerande sätt. Ett inspirerande exempel på hur man lyckas hamra in resultat i en konkurrensutsatt marknad.
Juryns motivering:
Genom att sömlöst brygga den digitala upplevelsen med det fysiska mötet på ett lustfyllt sätt, har årets vinnare av bästa digitala kampanj skapat både uppmärksamhet och starka reaktioner. I en notoriskt svår målgrupp och med ett utmanande ämne lyckas annonsören med kreativ innovation komma igenom bruset. Med ett lustfyllt leende utmanar RFSU techjättarnas stelbenta algoritmer och bryter igenom filtret med träffsäkert budskap. Just give a F*ck!
Juryns motivering:
Med en unik förmåga att integrera varumärken i en trovärdig och naturlig kontext med hög räckvidd, precision och oöverträffad brand safety skapar dom en riktigt stark annonsmiljö. Deras tydliga och sakliga case visar konkreta resultat, där annonsering inte bara blir mätbar – utan också engagerande och hörbar.
Juryns motivering:
Årets säljteam har en stark tillväxt och nykundsandel som visar att denna aktör är en spelare som är här för att stanna. Aktören erbjuder annonsörerna en outstanding annonsmiljö, maxar affärsresultat genom AI-optimering och bidrar med mervärde genom sina uppskattade utbildningsevent. Att detta maskineri drivs av ett säljteam som genuint uppskattar sin arbetsplats och varandra – det märks. ”A great place to work” är en titel denna arbetsgivare har kammat hem tre år i rad. Tredje gången gillt blir det också på guldpallen i denna kategori!
Styrelsens motivering:
Person of the Year 2025 är en engagerad ambassadör för IAB Sverige och den digitala marknadsföringsbranschen. Som ordförande Task Force Programmatic har han varit en nyckelperson som har bidragit till insikter som har gynnat branschens utveckling och ansvarstagande. Med ett genuint intresse för IAB på både lokal och internationell nivå gör han branschen både bättre och roligare. Han är dessutom en stor anledning till att IAB Sweden Programmatic Event har blivit en succé år efter år. IAB Sveriges styrelse var helt enig att utse denna person till Person of the Year. Stort grattis Daniel Ahlbert!