Nu är det äntligen dags att avslöja vilka som vinner Mixx Awards 2025!
Konkurrensen har varit stenhård och vi vill rikta ett stort tack till samtliga som skickat in bidrag. Här är alla nominerade i Mixx Awards 2025:
Bästa Annonsteknologi
- RTB House
”Deep Learning som omdefinierar annonsteknologi”
Annonsteknologi världen över är påverkad av signalförluster. Genom självlärande AI-modeller som skapar betydligt bättre träffsäkerhet, ekonomi – och klokt utnyttjande av förstaparts-data har RTB House via sin teknologi, Deep Learning, imponerat på både retail-kunder och juryn! Avaus och Howcom med Viking Line
”Viking Line fyller skeppen med hjälp av AI-driven annonsteknologi”En innovativ AI-driven annonsteknologi som effektiviserar och automatiserar kundinteraktioner och skapar en skalbar tillväxtmotor i norden, som genererar starka resultat. Denna teknik visar vägen för framtidens marknadsföring på ett nytt och fräsch sätt.
Ocean Outdoor och Accenture Song med Adidas
”Adidas Billboard Run”
Genom att kombinera fysisk aktivitet, digital interaktion och utomhusannonsering förvandlade Adidas Stockholms digitala billboards till interaktiva startlinjer. En innovativ fusion av löpning och gamification som inte bara engagerade, utan också förändrade hur människor interagerar med reklam.TikTok
”TikTok Smart+”
En inspirerande plattform som fortsätter att utvecklas för att möta annonsörers behov och maximera resultat. Med Smart+ automatiseras kampanjuppsättning, kreativa iterationer och optimering i realtid, vilket frigör tid och resurser. Genom banbrytande AI-teknik sätter TikTok en ny standard för smartare digital marknadsföring.GRIT och Kid Collective med BRIS
”Blixtar och dunder – stöd på sekunder”
Direkt stöd till barn i oro genom innovativ annonsteknik. Genom att använda realtidsdata om blixtnedslag når kampanjen barn under skrämmande åskväder. En väderbaserad annonslogik aktiveras, och levererar trygga budskap i realtid till rädda och utsatta barn. Juryn blev berörda, när teknik verkligen gör skillnad.
Bästa Influencer Marketing-kampanj
Config med SJ
”SJ streamerduellen”
Genom att våga släppa kontrollen och ge kreatörerna stor frihet skapades ett genuint engagemang i gamingcommunityt, där profilerna aktivt involverade sina följare. Den interaktiva tävlingen mellan kreatörerna drev kampanjen framåt och resulterade i en imponerande ökning av både varumärkespreferens och kännedom.Burson med Tre
”Mobilscouta”
Juryn älskar hur Tre vände en av sina största utmaningar – fördomen om dålig täckning – till en kreativ styrka! Genom att samarbeta med profiler som Random Making Movies och mixa livesändningar, podcast, PR och OLV skapade de en spännande mobiljakt som fick unga att engagera sig på riktigt.Åkestam Holst och Hear med Max Burgers
”MAX – King Of Pop”
MAX skapade inte bara en utan två sommarplågor tillsammans med IJustWantToBeCool i en duell mellan två milkshake-smaker! Juryn uppskattar särskilt hur kampanjen gav målgruppen möjlighet att aktivt delta genom att skapa eget innehåll och påverka resultatet av duellen via Spotify-lyssningar.OMD, NordDDB och Prime med McDonalds
”Don Demina Julspecial”
McDonalds har på ett underhållande och kreativt sätt engagerat en ung målgrupp och föryngrat en gammal jultradition. Genom en klockren matchning med profiler, med Anis don Demina i spetsen, har kampanjen lett till en imponerande försäljningsökning och ett fint bidrag till en god sak.We Are Era med Jobba Grönt
”Lantbrukstjej – Framtidens gröna jobb”
Genom en smart koppling till en trend och en modig, selektiv kanalstrategi har annonsören satt gröna jobb på kartan, med TikTok-Fridas hjälp. Initiativet har dessutom bidragit till långsiktig framgång genom att säkra framtidens lantbruk med en imponerande ökning av antalet ansökningar till naturbruksgymnasium.
Bästa Sökinnovation
- Raw Digital med Valio
”Magstark strategi gav svårsmälta resultat”
Genom strategiska landningssidor och träffsäkert innehåll har de tagit tillbaka sin synlighet i organiskt sök – och det utan att mjölka budgeten torr! Tre Kronor Media│a Making Science company med Tiger Of Sweden
“Säker AI för en innovativ sökstrategi”
Med AI som sin vassaste skräddare sydde Tiger of Sweden ihop en sömlös strategi för produktbeskrivningar. Genom automatiserade optimeringar och smart innehållsgenerering skapades texter som tilltalar både algoritmer och kunder.Wavemaker med Daniel Wellington
”Sökinnovation för global tillväxt: Daniel Wellingtons facetterade navigering”
Genom en innovativ, facetterad navigeringsstrategi baserad på datadrivna filtersidor har Daniel Wellington ökat sin organiska trafik och intäkter globalt. Det här är en skalbar lösning med stor potential.”Tre Kronor Media│a Making Science Company med Kronfågel
”Synergi i sök: Kronfågels framgångsrecept för SEO & SEM”
Genom att maximera synergierna mellan SEO & SEM lyckades Kronfågel öka den organiska trafiken med mycket imponerande siffror. Kundernas förtroende för varumärket ökade dessutom med flera procent.- iProspect Powered by Dentsu Performance med Clas Ohlson
“Long term strategic planning for a successful peak-season”
Ett case som imponerar med sin helhetssyn och strategiska djup. Genom att kombinera datadriven optimering med kreativt nytänkande har kampanjen inte bara nått, utan överträffat, sina ambitiösa mål.
Bästa Digitala Kampanj
Stampen Media, Dentsu och NCP-TV med Polestar
”Official camera car – Göteborgsvarvet”
Genom att använda den högteknologiska backkameran bjuder Polestar på krispig, direktsänd liverapportering under världens största halvmaraton.GRIT och Kid Collective med BRIS
”BRIS – Pay per blixt”
Med blixtens hastighet och precision tar sig Bris an en viktig fråga hos en ung och utsatt målgrupp på ett oväntat och innovativt sätt – när stöd behövs som mest.RFSU och Valtech Radon
”Just give a f*ck”
Med ett lustfyllt leende utmanar RFSU techjättarnas stelbenta algoritmer och bryter igenom filtret med ett träffsäkert budskap.OMD, Make Your Mark, Forsman Bodenfors och Agency med Vattenfall
”Visualize a fossil free future: the Freedome”
Med hjälp av målgruppens egna framtidsvisioner möjliggör AI och VR en blick in i en fossilfri framtid och en ljusare framtidstro.Wavemaker och Abby World med IQ
”Scener ur en fylla”
IQ går från klarhet till klarhet när man iscensätter fyllestories på ett autentiskt och trovärdigt sätt som får publiken att reflektera över sina alkoholvanor.Config och OMD med Philips OneBlade
”Philips OneBlade Cup – Jakten”
Med stort mod förstärker Philips sin position som ett relevant varumärke hos unga män genom att våga vara en självklar del av gamingvärlden.
Bästa Annonsmiljö
- Aller media
En snyggt utformad och genomarbetad annonsmiljö där varumärken får bästa möjliga förutsättningar att nå sin målgrupp. Flertal innovativa tekniska lösningar säkerställer hög viewability på en stark plattform där både innehåll och annonser samverkar för att skapa stark effekt. - Köket.se – TV4
På köket.se möter varumärken en publik som aktivt söker inspiration och idéer. Genom en sömlös integration av innehåll och annonsering förstärks användarnas upptäckarlust, där reklamen blir en naturlig del av upplevelsen – inte en distraktion. Hög brand safety och trovärdighet ger annonsörer en trygg och relevant miljö att synas i. - Acast
I en tid där medieintrycken ständigt ökar erbjuder Acast en intim och exklusiv annonsmiljö som skapar bevisad effekt för annonsören. Med innovativa lösningar säkerställer Acast en premiumupplevelse för både lyssnare och varumärken.
Bästa Digitala Säljteam
- Schibsted Marketing Services
En spelare i framkant som utvecklar digitala annonsmiljöer, tillgängliggör journalistik med AI-teknik och framgångsrikt driver intern utveckling genom utbildningar och tävlingar. - Bauer Media
Genom att lyssna på marknadens behov har de snabbt anpassat sig, överträffat budget och uppnått imponerande digital tillväxt. - Podspace
Trots sin unga ålder har detta säljteam uppnått en oslagbar tillväxt och hög kundnöjdhet, vilket har resulterat i en väletablerad position inom sitt område på kort tid. - Cure Media
Ett säljteam som visar vägen med en ny mätstandard till branschen, redovisad lönsamhet och en personalsatsning som även får kundnöjdheten att skjuta i topp. - TikTok
En ny pionjär inom sociala medier som har revolutionerat innehållsskapande. Genom glädje, dans, och AI skapar de engagerande annonslösningar och driver både lönsamhet och en positiv arbetsmiljö.