Programmatic Up Talk: Addressing Addressability

Tisdagen den 4 april bjuder Task Force Programmatic in till ett Up Talk med fokus på Addressability. Välkommen från kl 08.00 för frukostmingel innan vi drar igång kl 08.30. Stort tack till Curamando som står för lokal på Mäster Samuelsgatan 56!

Den digitala marknadsföringsbranschen genomgår en grundläggande transformation som drivs av tekniska, regulatoriska och beteendemässiga förändringar. Utfasningen av tredjepartscookies, lanseringen av Apples iOS15 och Googles tillkännagivande om att de planerar att minska granulariteten för information som presenteras i user-agent strings i deras Chrome-webbläsare har lett till mindre addressability och gjort att annonsörer har svårt att implementera viktiga kampanjstrategier som till exempel målgruppsinriktning, frekvenstak och mätning i vissa miljöer.

Med experter från Verve DSP, PubMatic, ID5 och mediarithmics, kommer vi ta upp heta ämnen och stora frågor som florerar i branschen, så att du får med dig praktiska insikter att tillämpa på din addressability-strategi.

Vi har ett begränsat antal platser, först till kvarn!

 

När: Tisdag 4 april kl 08.30 – 10.00. Registrering & frukost från 08.00.
Var: Mäster Samuelsgatan 56 @ Curamandos kontor, våning 4
Hur: Endast på plats

Eventinformation:

Event

Kommande event

IAB Sveriges Årsstämma 2025

Tisdagen den 15 april är det dags för IAB Sveriges årsstämma, organisationsnummer 769619-6869, för genomgång av verksamhetsåret 2024-01-01 – 2024-12-31. Daniel Weilar, Ordförande för IAB…

Mixx Awards 2025

IAB Sweden Mixx Awards är en kväll fylld av makalös mat, inspiration och underhållning i det bästa av sällskap. Med fokus på kreativitet och…

Seminarium: Podcast 20 år – från trevande ungdom till självsäker vuxen!

Podcast fyller 20 år i år! Den 20-åriga podden har vuxit upp, och tillsammans med några av branschens mest tongivande röster samlas vi för…
Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved