Programmatic Up Talk: Addressing Addressability

Tisdagen den 4 april bjuder Task Force Programmatic in till ett Up Talk med fokus på Addressability. Välkommen från kl 08.00 för frukostmingel innan vi drar igång kl 08.30. Stort tack till Curamando som står för lokal på Mäster Samuelsgatan 56!

Den digitala marknadsföringsbranschen genomgår en grundläggande transformation som drivs av tekniska, regulatoriska och beteendemässiga förändringar. Utfasningen av tredjepartscookies, lanseringen av Apples iOS15 och Googles tillkännagivande om att de planerar att minska granulariteten för information som presenteras i user-agent strings i deras Chrome-webbläsare har lett till mindre addressability och gjort att annonsörer har svårt att implementera viktiga kampanjstrategier som till exempel målgruppsinriktning, frekvenstak och mätning i vissa miljöer.

Med experter från Verve DSP, PubMatic, ID5 och mediarithmics, kommer vi ta upp heta ämnen och stora frågor som florerar i branschen, så att du får med dig praktiska insikter att tillämpa på din addressability-strategi.

Vi har ett begränsat antal platser, först till kvarn!

 

När: Tisdag 4 april kl 08.30 – 10.00. Registrering & frukost från 08.00.
Var: Mäster Samuelsgatan 56 @ Curamandos kontor, våning 4
Hur: Endast på plats

Eventinformation:

Event

Kommande event

Seminarium: Podcast 20 år – från trevande ungdom till självsäker vuxen!

Podcast fyller 20 år i år! Den 20-åriga podden har vuxit upp, och tillsammans med några av branschens mest tongivande röster samlas vi för…

Seminarium: Genomlysning av reklammarknaden i Europa – AdEx Benchmark

Välkommen till IAB Sveriges frukostseminarium den 26 augusti där vi presenterar 2024 års AdEx Benchmark Study från IAB Europe. Madeleine Thor, VD på Institutet för Reklam- och…

IAB Sweden Programmatic Day

Vi kommer den 23 oktober att inta Södra Teatern för en heldag inom programmatic området. Det blir ett diversifierat event med flera olika agendor…