Programmatic E-learning Course

Vi gör just nu några större uppdateringar med programmatic-kursen.
Välkommen att anmäla dig på vår nya plattform under våren!

Om kursen

Utbildningen har tagits fram i syfte att ge marknadens aktörer en grundläggande kunskap samt ökad förståelse för programmatiska tekniken, ekosystemet samt möjligheter och utmaningar kopplat till området. Kursen har skapats av IAB Sverige tillsammans med specialistgruppen Task Force Programmatic. Gruppen består av de största bolagen från köparsidan och säljarsidan inom programmatisk handel men även eko-systemets teknikleverantörer och mellanhänder är delaktiga.

Vad du kommer lära dig

  • Beräknad studietid 2-5 timmar
  • Kursen genomförs på vår digitala utbildningsplattform
  • Du har åtta veckor på dig att genomföra kursen


Kostnad:

500 kr + moms för medlem
900 kr + moms för icke medlem

Kursupplägg

1

Introduktionsfilm

Kursen startar med en introduktionsfilm om programmatisk handel i stort.

2

Självstudier​

Till varje avsnitt går du sedan igenom kursmaterialet.

3

Fördjupningsmaterial​

Du kan även ta del av användbart fördjupningsmaterial.
4

Certifieringsprov​

När du känner dig redo gör du ett certifieringsprov på det aktuella blocket. Du har tre försök och behöver minst 80% rätt för att bli godkänd.
5

Grattis till certifieringen!​

Som ett bevis på avklarad kurs erhåller du ett certifikat som du hämtar hem i plattformen. Certifikatet styrker ditt CV och din Linkedin-profil.
Dela sida:
Nyheter

Relaterade nyheter

Publicerat: 2 veckor sedan

IAB Sweden Programmatic Event

Boka in i kalendern för höstens största Programmatic-event i Europa! Detta är ett evenemang…
Publicerat: 4 veckor sedan

Programmatic Up Talk: Allt fler medier blir tillgängliga programmatiskt. Vad betyder det för branschen?

Onsdagen den 22 maj bjuder Task Force Programmatic in till ett Up Talk med fokus…
Publicerat: 9 månader sedan

Programmatic Up Talk: Varför är det viktigt med Attention?

Attention har snabbt blivit ett buzzword och ett viktigt ämne inom digital annonsering, då…
Publicerat: 1 år sedan

Programmatic Up Talk: Addressing Addressability

Tisdagen den 4 april bjuder Task Force Programmatic in till ett Up Talk med…
Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved