Vi gör just nu några större uppdateringar med programmatic-kursen.
Välkommen att anmäla dig på vår nya plattform under våren!
Om kursen
Utbildningen har tagits fram i syfte att ge marknadens aktörer en grundläggande kunskap samt ökad förståelse för programmatiska tekniken, ekosystemet samt möjligheter och utmaningar kopplat till området. Kursen har skapats av IAB Sverige tillsammans med specialistgruppen Task Force Programmatic. Gruppen består av de största bolagen från köparsidan och säljarsidan inom programmatisk handel men även eko-systemets teknikleverantörer och mellanhänder är delaktiga.
Vad du kommer lära dig
- Vad programmatic i stort är
- Programmatic på svenska marknaden
- Köparens roll i programmatiska affären
- Säljarens roll i programmatiska affären
- Köpsätt
- Prissättning
- Operativa arbetet för en programmatisk köpare
- Beräknad studietid 2-5 timmar
- Kursen genomförs på vår digitala utbildningsplattform
- Du har åtta veckor på dig att genomföra kursen
Kostnad:
500 kr + moms för medlem
900 kr + moms för icke medlem
Kursupplägg
1
Introduktionsfilm
Kursen startar med en introduktionsfilm om programmatisk handel i stort.
2
Självstudier
Till varje avsnitt går du sedan igenom kursmaterialet.
3
Fördjupningsmaterial
Du kan även ta del av användbart fördjupningsmaterial.
4
Certifieringsprov
När du känner dig redo gör du ett certifieringsprov på det aktuella blocket. Du har tre försök och behöver minst 80% rätt för att bli godkänd.
5
Grattis till certifieringen!
Som ett bevis på avklarad kurs erhåller du ett certifikat som du hämtar hem i plattformen. Certifikatet styrker ditt CV och din Linkedin-profil.