Programmatic Up Talk: Vem tar ansvar för koldioxidutsläppen vid programmatiska medieköp?

Från och med 2025 åligger det samtliga företag verksamma i EU att rapportera de utsläpp deras leverantörskedja orsakar vilket sätter ökat ljus på programmatiska medieköp.

Majoriteten av utsläppen orsakade av programmatiska köp faller under Scope3 då de är utsläpp orsakade i leverantörskedjan. Programmatiska medieköp utgör en komplex värdekedja, Annonsörer, publicister, adtech-bolag och byråer är alla del av det komplexa ekosystemet och kan påverka utsläppen.

I det här uptalket diskuterar vi frågan om ansvaret mellan de olika parterna i värdekedjan. Med representanter från samtliga parter på scenen tar vi del av olika perspektiv och förhållningssätt. På scen kommer vi att lyssna på Niklas Hedberg, CEO på HowCOM MediaLisa Blom, Head of Industry Relations Northern Europe på Google, Warren Beecroft, Sustainability Manager på Viaplay och  Gabrielle Persson, CPO på SeenThis.

Detta är ett unikt tillfälle att nätverka med branschkollegor och få möjlighet att ta del av intressanta diskussioner om hållbar programmatisk medieköp. Anmäl dig och dina kollegor redan idag!

Eventinformation:

Event

Kommande event

Seminarium: Sök

IAB Sveriges Task Force Sök bjuder in till frukostseminarium den 25 mars kl 8.30 – 10.00. Mer information om anmälan och eventet kommer, boka…

Mixx Awards 2025

IAB Sweden Mixx Awards är en kväll fylld av makalös mat, inspiration och underhållning i det bästa av sällskap. Med fokus på kreativitet och…

Seminarium: Podd

IAB Sveriges Task Force Sök bjuder in till seminarium med efterföljande mingel den 22 maj kl 15.00 – 16.45. Mer information om anmälan och…
Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved