ledande världsorganisationen för onlinemarknadsföring

Vår verksamhetsidé bygger på att ena, utbilda och påverka branschen i frågor om digital marknadsföring och reklam. Med hjälp av gedigen kunskapsutveckling och förtroendeingivande kommunikation strävar vi efter att vara det ledande landet inom online-marknadsföring i Europa och kanske, därmed, till ett av de ledande i världen.
Om oss

IAB Sverige grundades 2008 och ingår i ett nätverk av 47 IAB-organisationer i världen.

Vår moderorganisation IAB Europe i Bryssel arbetar nära EU Kommissionen i frågor som rör vår bransch för att bland annat undvika dåligt underbyggd lagstiftning. IAB Sverige är dessutom partner till den tekniska hub som ingår i nätverket IAB Tech Lab, en ideell organisation som engagerar medlemmar globalt för att utveckla grundläggande teknik och standarder som möjliggör tillväxt och förtroende för digitala mediers ekosystem.
Nyheter

Senaste nytt

Publicerat: 1 dag sedan

IMY kritiserar kakbanners – tre företag får reprimander

Integritetsskyddsmyndigheten (IMY) har i tre separata tillsynsbeslut riktat kritik mot hur Warner Music Sweden…
Publicerat: 5 dagar sedan

Podcast beräknas nå en halv miljard i annonsinvesteringar 2026

Podcast är en annonskanal som har haft en stark tillväxt under de senaste åren….
Publicerat: 2 veckor sedan

Ny kurs från IAB Sverige: “This is” Retail Media

Retail Media är ett av de snabbast växande områdena inom marknadsföring och nu lanserar…
Publicerat: 3 veckor sedan

Här är vinnarna av Mixx Awards 2025

På gårdagens gala Mixx Awards samlades nästan 300 personer för att fira branschens mest…
Publicerat: 4 veckor sedan

Konsumentattityder till personlig annonsering, integritet och värdet av gratis digitala tjänster

IAB Europas senaste studie ger nya insikter i hur europeiska konsumenter uppfattar digital annonsering,…
Publicerat: 1 månad sedan

Ny branschrekommendation ska skapa tydlighet kring reklammarkering vid influencer marketing

Sveriges Annonsörer, Komm och IAB Sverige lanserar idag en gemensam rekommendation för hur reklam…
Publicerat: 1 månad sedan

IAB Europe lanserar LEAF: Smarta lösningar för hållbar digital annonsering

IAB Europe har lanserat LEAF, en uppsättning verktyg utformade för att stödja arbetet mot…
Publicerat: 1 månad sedan

Här är IAB Sveriges styrelse 2025

På IAB Sveriges årsstämma, den 15 april 2025, blev samtliga styrelseledamöter omvalda för ytterligare…
Publicerat: 2 månader sedan

Det här med politik – några exempel på hur IAB jobbar

Politik är inte bara att skriva motioner eller att skaka hand med politiker. Ärligt…
Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved