ledande världsorganisationen för onlinemarknadsföring

Vår verksamhetsidé bygger på att ena, utbilda och påverka branschen i frågor om digital marknadsföring och reklam. Med hjälp av gedigen kunskapsutveckling och förtroendeingivande kommunikation strävar vi efter att vara det ledande landet inom online-marknadsföring i Europa och kanske, därmed, till ett av de ledande i världen.
Om oss

IAB Sverige grundades 2008 och ingår i ett nätverk av 47 IAB-organisationer i världen.

Vår moderorganisation IAB Europe i Bryssel arbetar nära EU Kommissionen i frågor som rör vår bransch för att bland annat undvika dåligt underbyggd lagstiftning. IAB Sverige är dessutom partner till den tekniska hub som ingår i nätverket IAB Tech Lab, en ideell organisation som engagerar medlemmar globalt för att utveckla grundläggande teknik och standarder som möjliggör tillväxt och förtroende för digitala mediers ekosystem.
Nyheter

Senaste nytt

Publicerat: 2 veckor sedan

Det här med politik – några exempel på hur IAB jobbar

Politik är inte bara att skriva motioner eller att skaka hand med politiker. Ärligt…
Publicerat: 2 veckor sedan

GDPR mot yttrandefriheten – vinst för personuppgiftsskyddet

I ett nyligen publicerat remissvar har Integritetsskyddsmyndigheten (IMY) ställt sig positivt till starkare skydd…
Publicerat: 3 veckor sedan

Här är alla nominerade i Mixx Awards 2025!

Nu är det äntligen dags att avslöja vilka bidrag som kammat hem nomineringar till…
Publicerat: 4 veckor sedan

IAB Sveriges Årsstämma 2025

Tisdagen den 15 april är det dags för IAB Sveriges årsstämma, organisationsnummer 769619-6869, för…
Publicerat: 1 månad sedan

Nyheter från CommToAct

I maj 2023 lanserades initiativet CommToAct. Namnet grundar sig i att kommunikation är en…
Publicerat: 2 månader sedan

Hur säkerställer vi att personaliserad reklam gynnar både konsumenter och företag?

Det här är en fråga som känns allt mer relevant i en värld där…
Publicerat: 2 månader sedan

AI, transparens och reklam: Nya regler ställer krav på tydlighet

Artificiell intelligens (AI) spelar en allt större roll inom marknadsföring och reklam, men med…
Publicerat: 2 månader sedan

Förlängd deadline för att tävla i Mixx Awards!

Har du ett tävlingsbidrag till MIXX Awards 2025? Ingen stress – vi ger dig…
Publicerat: 3 månader sedan

2025, vänder det nu?

Efter en skön och välbehövlig julledighet är vi nu tillbaka vid rodret igen och…
Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved