Efter ett års uppehåll på grund av Covid-19 är IAB Sveriges gala MIXX Awards tillbaka i höst. Nu är det klart vilka som ska representera jurygrupperna.
– Vi är väldigt glada att kunna genomföra MIXX Awards med publik i år. Det kommer bli en fantastisk kväll där vi uppmärksammar och samlar hjältar inom digital reklam. Juryn har ett stort ansvar i att välja ut vilka som kammar hem årets priser och jag är stolt över att vi på IAB har lyckats samla en så kompetent och erfaren skara, säger Kenneth Danielsson, interim VD, IAB Sverige.
IAB Sverige MIXX Awards hålls traditionsenligt på Nalen i Stockholm och sker i år den 24 november. På galan hyllas team, talanger, kreatörer och varumärken som tagit interaktiv reklam till nya nivåer. Det går redan nu att skicka in bidrag till de olika kategorierna.
Här är juryn som kommer avgöra vilka som nomineras och vinner i respektive kategori.
BÄSTA DIGITALA KAMPANJ INNOVATION & BÄSTA DIGITALA KAMPANJ DIREKT RESPONS
Ordförande: Susanne Persson, Country Manager, Yahoo
Charlotte Berg, COO Mindshare, Mindshare
Sonja Böttcher, Media strategy, NordDDB
Simon Post, Media Manager, Tre
Åsa Schmidt, Partner & Client Director, Howcom
Thomas Westling, Digital Strategy, TBWA
Ordförande: Mats Ståhl, VD, PlayAd
Björn Karlström, Product owner, Bannerflow
Lena Lindgren, Head of Martech, Telia
Richard Swarring, Head of AdTechnology, Hemnet
Yasmine Winberg, Chefredaktör Resume, Bonnier
Ordförande: Petter Mååg, Head of Digital, Volkswagen
Patrik Engström, Account Director, BizkitHavas
Marit Halonen, Online Marketing Manager, Adlibris
Pia Ling Nordström , Digital Client Manager, Carat
Johnny Strömgren, Försäljningschef, Bauer Media
BÄSTA INFLUENCER MARKETING KAMPANJ
Ordförande: Natalie Tideström Heidmark, VD, We Are Era
Mats Fogelberg, VD, Changepilots
Sara Forssberg, Head of B2B, Aller Media
Olof Lindbom, VD, WeareCube
Carina Sunding, VD, 4GOOD
BÄSTA SÖKKAMPANJ
Ordförande: Emilia Nilsson, Partner & Senior Advisor, Journey
Sabina Edrén, Digital Marketing Specialist, Fastighetsbyrån
Anders Enochsson, SEM Manager, Viva Media
Anja Fahlström, Digital marketing specialist, Hear Mediabyrå
Johan Hultqvist, Head of Search, Google
Emil Nirland, Head of Search, BizkitHavas
Joel Sandberg, Head of Search, GroupM
Mikael Tillander, Director of Paid Channels, iProspect
Johanna Jansson, SEM Specialist, IF
IAB PERSON OF THE YEAR
Delas ut av IAB Sveriges styrelse
Sista dagen för att skicka in bidrag är den 18 oktober. Läs mer om MIXX Awards här