Webinar: CommToAct – Kommunicera hållbarhetsarbete på rätt sätt

I det här webinariet kommer Henrik Nerell på McDonald’s dela med sig av tips kring hur de har jobbat långsiktigt med att få ut sitt hållbarhetsarbete i sin kommunikation och på så sätt förändra perceptionen av varumärket över tid. En viktig del av deras insiktsarbete har varit att jobbat tillsammans med SB Insight och deras undersökning Sustainable Brand Index.

Erik Elvingsson Hedén från SB Insight kommer ge en kort introduktion om undersökningen Sustainable Brand Index och insikter från den. Tex hur förtroendet för hållbarhetskommunikation förändrats under de senaste tre åren. Sen kommer vi få lyssna till vilka de största utmaningarna i restaurangbranschen är kopplade till hållbarhet och kommunikation och hur McDonalds jobbat med de insikterna för att bygga en långsiktig plan för sin kommunikation.

Henrik kommer även berätta om vilka utmaningar man haft internt med att lyckas med kommunikation kring deras hållbarhetsarbete. Vad har varit viktiga lärdomar kring kunskapsspridning internt, processer och samarbeten med sina partners.

Eventinformation:

Event

Kommande event

IAB Sveriges Årsstämma 2025

Tisdagen den 15 april är det dags för IAB Sveriges årsstämma, organisationsnummer 769619-6869, för genomgång av verksamhetsåret 2024-01-01 – 2024-12-31. Daniel Weilar, Ordförande för IAB…

Mixx Awards 2025

IAB Sweden Mixx Awards är en kväll fylld av makalös mat, inspiration och underhållning i det bästa av sällskap. Med fokus på kreativitet och…

Seminarium: Podcast 20 år – från trevande ungdom till självsäker vuxen!

Podcast fyller 20 år i år! Den 20-åriga podden har vuxit upp, och tillsammans med några av branschens mest tongivande röster samlas vi för…
Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved