Webinar: CommToAct – Kommunicera hållbarhetsarbete på rätt sätt

I det här webinariet kommer Henrik Nerell på McDonald’s dela med sig av tips kring hur de har jobbat långsiktigt med att få ut sitt hållbarhetsarbete i sin kommunikation och på så sätt förändra perceptionen av varumärket över tid. En viktig del av deras insiktsarbete har varit att jobbat tillsammans med SB Insight och deras undersökning Sustainable Brand Index.

Erik Elvingsson Hedén från SB Insight kommer ge en kort introduktion om undersökningen Sustainable Brand Index och insikter från den. Tex hur förtroendet för hållbarhetskommunikation förändrats under de senaste tre åren. Sen kommer vi få lyssna till vilka de största utmaningarna i restaurangbranschen är kopplade till hållbarhet och kommunikation och hur McDonalds jobbat med de insikterna för att bygga en långsiktig plan för sin kommunikation.

Henrik kommer även berätta om vilka utmaningar man haft internt med att lyckas med kommunikation kring deras hållbarhetsarbete. Vad har varit viktiga lärdomar kring kunskapsspridning internt, processer och samarbeten med sina partners.

Eventinformation:

Event

Kommande event

Seminarium: Genomlysning av reklammarknaden i Europa – AdEx Benchmark

Välkommen till IAB Sveriges frukostseminarium den 26 augusti där vi presenterar 2024 års AdEx Benchmark Study från IAB Europe. Madeleine Thor, VD på Institutet för Reklam- och…

Seminarium: Retail media

Task Force Retail Media bjuder in till seminarium! Mer information kommer närmre seminariet, skriv upp i kalendern redan nu….

IAB Sweden Programmatic Day

Vi kommer den 23 oktober att inta Södra Teatern för en heldag inom programmatic området. Det blir ett diversifierat event med flera olika agendor…
Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved