Seminarium: Podcast

Seminarium: 400 miljoner anledningar att annonsera i podcast

Vi bjuder in till ett seminarium om poddmarknaden tillsammans med Task Force Audio & Pod den 11 maj på A House i Stockholm kl 15.00 – 16.30.

IRM prognosticerar att podcast kommer omsätta 400 miljoner under 2022
Podcast har visat stark tillväxt i lyssning under lång tid, men enligt färska siffror från Institutet för reklam- och mediestatistik (IRM) är det nu också det snabbast växande annonsmediet av alla mediekategorier. På seminariet gör vi en djupdykning i rapporten med efterföljande analyser, vi pratar också om effekten av att höras i poddar och vad man ska tänka på som köpare.

Eftermiddagen modereras av Ida Höckerstrand och Sofie Hallberg från populära podden ”Ångestpodden” och på plats har vi även fler poddprofiler som delar med sig av sina bästa tips.

Dessutom blir det efterföljande mingel på A House.

Varmt välkommen!

Seminariet är kostnadsfritt för IAB Sveriges medlemmar och 500 kr för icke-medlemmar.

Agenda:

  • Våra moderatorer Ida Höckerstrand och Sofie Hallberg, Ångestpodden, hälsar välkomna
  • Kenneth Danielsson – IAB Sverige och ordförande i Task Force Audio & Pod, Mattias Björkman – Bauer Media, inleder eftermiddagens agenda
  • Task Forcens arbete senaste året, hur ser podmarknaden ut och presentation av ny köpguide
  • Presentation av nya IRM rapporten om omsättning inom podcast
  • Panel diskuterar sifforna från IRM: Mattias Björkman – Bauer Media, Johanna Turner – Acast, Erik Ljungström – Magna Mediabrands. Moderatorer: Ida & Sofie
  • Case: Hur ska annonsören tänka?
  • Kreatörspanel: Hannah Widell, Fredagspodden, Emil Persson, Fördomspodden. Moderatorer: Ida & Sofie
  • AW & mingel!

Eventinformation:

Event

Kommande event

Seminarium: Online Video

Den 14 juni kl 15.00 – 16.30 bjuder task force Online Video in till seminarium med efterföljande AW på Playhouse Teater. Connected TV är…

Genomlysning av reklammarknaden i Europa – AdEx Benchmark

Vid ett frukostseminarium den 24 augusti presenterarvi 2021 års AdEx Benchmark Study från IAB Europe som speglar 28 marknader i Europa. Vi är mycket…

Programmatic Event

Save the date – 25 oktober är det dags för vårt årliga programmatic-event! Tillsammans med Task Force Programmatic bjuder vi in till en fullmatad…
Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved