Seminarium: Podcast

Seminarium: 400 miljoner anledningar att annonsera i podcast

Vi bjuder in till ett seminarium om poddmarknaden tillsammans med Task Force Audio & Pod den 11 maj på A House i Stockholm kl 15.00 – 16.30.

IRM prognosticerar att podcast kommer omsätta 400 miljoner under 2022
Podcast har visat stark tillväxt i lyssning under lång tid, men enligt färska siffror från Institutet för reklam- och mediestatistik (IRM) är det nu också det snabbast växande annonsmediet av alla mediekategorier. På seminariet gör vi en djupdykning i rapporten med efterföljande analyser, vi pratar också om effekten av att höras i poddar och vad man ska tänka på som köpare.

Eftermiddagen modereras av Ida Höckerstrand och Sofie Hallberg från populära podden ”Ångestpodden” och på plats har vi även fler poddprofiler som delar med sig av sina bästa tips.

Dessutom blir det efterföljande mingel på A House.

Varmt välkommen!

Seminariet är kostnadsfritt för IAB Sveriges medlemmar och 500 kr för icke-medlemmar.

Agenda:

  • Våra moderatorer Ida Höckerstrand och Sofie Hallberg, Ångestpodden, hälsar välkomna
  • Kenneth Danielsson – IAB Sverige och ordförande i Task Force Audio & Pod, Mattias Björkman – Bauer Media, inleder eftermiddagens agenda
  • Task Forcens arbete senaste året, hur ser podmarknaden ut och presentation av ny köpguide
  • Presentation av nya IRM rapporten om omsättning inom podcast
  • Panel diskuterar sifforna från IRM: Mattias Björkman – Bauer Media, Johanna Turner – Acast, Erik Ljungström – Magna Mediabrands. Moderatorer: Ida & Sofie
  • Case: Hur ska annonsören tänka?
  • Kreatörspanel: Hannah Widell, Fredagspodden, Emil Persson, Fördomspodden. Moderatorer: Ida & Sofie
  • AW & mingel!

Eventinformation:

Event

Kommande event

Trendseminarium 8 Minutes

Traditionsenligt avslutar trendseminariet IAB Sveriges seminarieår. Rappt och energifyllt kommer vi att ta del av insikter om trender och tendenser inom den digitala sfären….

CommToAct webinar: Hur mäter man utsläpp vid produktion av reklam?

Välkommen på webinar om hur man kan mäta och minska klimatavtrycket vid produktionen av reklam. Vi gästas av Jo Fenn, Global Director på ADGreen…

IAB Europe’s TCF 101 Webinar

IAB Europe is hosting a 101 session for anyone interested in getting a full overview of what the TCF is, why it was created,…
Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved