IAB Europes medlemmar valde en ny styrelse med flera intressenter än någonsin vid årsstämman i samband med Interact 2019 i Warszawa förra veckan.
IAB Europas styrelse består av tio företagsledamöter och tio nationella IAB-medlemmar, som ska företräda flera intressenter som bl a publicister, mediebyråer och Ad Tech. Listan över de nyvalda styrelseledamöterna är följande:
Corporate Board Members
- Neil Bowman, VP Advertising Technology – BBC
- Bethan Crockett, Senior Director Brand Safety, Digital Risk, EMEA – GroupM
- Nigel Gilbert, Executive VP Strategic Development – AppNexus/Xandr
- Mark Howe, Managing Director, EMEA Agencies – Google
- Matthias Matthiesen, Senior Privacy Counsel – Quantcast
- Rhys Noelke, Senior VP Strategy – RTL
- Bela Papp, Global Agency Director – Microsoft
- Phil Sumner, Global Media Insights Director – Teads
- Carolin Wehrhahn, Head of Brussels Office Public Affairs – AxelSpringer
- Stuart Wilkinson, Head of Industry Relations – ComScore
National IABs Board Members
- Ioana Anescu, Managing Director – IAB Romania
- Sebastiano Cappa, Board Member – IAB Italy
- Thomas Duhr, Exec VP Interactive – IP Deutschland
- Pierre Gauthier, Director International Development – DrBanner’
- Petri Kokkonen, Chairman – IAB Finland / CEO, Relevant Digital OY
- Mahmut Kursun, Board Member – IAB Turkey
- Suzanne McElligot, CEO – IAB Ireland
- Jon Mew, CEO – IAB UK
- Wlodek Schmidt, CEO – IAB Poland
- Allan Sorensen, Head of Digital & Intl Affairs – Danske Medier/COO – IAB Denmark
Wlodek Schmidt IAB Poland blir ordföranden för styrelsen för IAB Europe fram till 2021.
Läs mer på IAB Europes hemsida.