Ny rapport – hållbarhet i digital annonsering

Publicerat: 1 år sedan

IAB Europe har tagit reda på hur branschen hanterar hållbarhetsfrågan och vilka åtgärder olika företag har vidtagit. Mätning av koldioxidutsläpp ses som den viktigaste åtgärden som behövs för att driva på koldioxidminskningen av digital reklam.

Undersökningen från IAB Europe har besvarats av 256 representanter från det digitala ekosystemet för marknadsföring. Resultatet visar bland annat:

  • Hållbarhet ses som en av de tre största utmaningarna för företag i den digitala marknadsföringsindustrin 
  • 55 % anser att deras företag har startat eller gjort betydande framsteg på sin resa mot minskade koldioxidutsläpp. Däremot har 18 % inte börjar fundera på det.
  • Mätning av koldioxidutsläpp ses som en av de viktigaste åtgärderna som behövs för att driva på koldioxidminskningen av digital reklam
  • 51 % av de tillfrågade uppgav att deras företag för närvarande inte mäter de utsläpp som produceras av leverans av digitala annonser.
Dela sida:

Relaterade nyheter

Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved