Delta i global undersökning om inkludering, rättvisa, mångfald och mental hälsa senast 15 april

Publicerat: 1 år ago

Gör din röst hörd i global undersökning om inkludering, jämställdhet, mångfald och psykisk ohälsa i marknad- och kommunikationsbranschen

Den 15 mars lanserar marknadsföringsbranschen omgång två av den globala undersökningen Diversity, Equity and Inclusion (DEI) Census. Syftet är att få in ett stort och konkret underlag till det fortsatta arbetet med att skapa förbättringsåtgärder inom mångfald, jämställdhet och inkludering. Globalt stöds initiativet av Adweek, Advertising Week, Campaign, Cannes Lions, Effie Worldwide, GWI, Kantar, IAA, Voxcomm och WFA samt stora varumärken och byråer som Bayer, BP, Danone, Diageo, Dentsu, Estee Lauder, Haleon, Havas, KraftHeinz, L’Oréal, McCann, Philips, Reckitt, Sanofi och WPP.

 

I Sverige går Sveriges Annonsörer, SWEDMA, KOMM, Sveriges Mediebyråer, IAB Sverige, SES, Yrgo, Berghs och All of Us med stöd av Resumé samman i ett gemensamt upprop till alla anställda i branschen att svara på undersökningen. Totalt deltar 34 länder i studien.

Undersökningen kartlägger bland annat sammansättningen i branschen avseende ålder, kön och etnicitet, hur medarbetare uppfattar mångfald och inkludering på arbetsplatsen, huruvida man känner en känsla av tillhörighet och om man anser att det har skett några framsteg inom dessa områden.

Svaren i omgång ett, som genomfördes 2021, visade att en av sju övervägde att lämna vår bransch på grund av brist på inkludering och mångfald. Vi är i en talangkris och hoppas nu gemensamt kunna stoppa den genom att identifiera problem och agera för att göra vår bransch bättre för alla.

Var en del av förändringen – svara på undersökningen som tar 15 minuter och be dina kollegor göra detsamma!

Sista svarsdag är 15 april.

Dela sida:

Relaterade nyheter

Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved