Webinar: GDPR och cookies i backspegeln – vad tar vi med oss in i 2024?

Välkommen på webinar den 18 januari kl 09.00 – 09.45 där vi sammanfattar dataskyddsåret 2023 och blickar framåt mot 2024!

Vi kan titta tillbaka på ett händelserikt 2023 för integritetsfrågor. EU och USA har enats om ett nytt ramverk för överföring av personuppgifter till USA. Integritetsmyndigheten (IMY) har utfärdat höga sanktionsavgifter för direktmarknadsföring utan rättslig grund, profilering i marknadsföring och för användning av digitala verktyg för spårning och analys. Även Post- och telestyrelsen har varit flitiga och avslutat sina ärenden rörande cookies och samtycke.

Under detta webinar sammanfattar Katarina Ladenfors, Advokat & Partner på Advokatfirman MarLaw, det gångna året. Vad tar vi med oss in i 2024 och vad kan vi lära oss genom att titta i backspegeln?

Vi sänder live via YouTube och länken skickas ut till alla anmälda dagen innan.

Eventinformation:

Event

Kommande event

Navigera i en värld utan tredjepartskakor – ur ett publicistperspektiv

IAB Sverige Task Force Third Party Cookie kommer under ett webinar den 13 juni att tillsammans med två publicister att guida er genom de…

Genomlysning av reklammarknaden i Europa – AdEx Benchmark

Vid ett frukostseminarium den 27 augusti presenterar vi 2023 års AdEx Benchmark Study från IAB Europe. Vi är mycket glada att Madeleine Thor, VD på…

IAB Sweden Programmatic Event

Boka in i kalendern för höstens största Programmatic-event i Europa! Detta är ett evenemang du inte vill missa – med branschens främsta experter, inspirerande…
Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved