Webinar: GDPR och cookies i backspegeln – vad tar vi med oss in i 2024?

Välkommen på webinar den 18 januari kl 09.00 – 09.45 där vi sammanfattar dataskyddsåret 2023 och blickar framåt mot 2024!

Vi kan titta tillbaka på ett händelserikt 2023 för integritetsfrågor. EU och USA har enats om ett nytt ramverk för överföring av personuppgifter till USA. Integritetsmyndigheten (IMY) har utfärdat höga sanktionsavgifter för direktmarknadsföring utan rättslig grund, profilering i marknadsföring och för användning av digitala verktyg för spårning och analys. Även Post- och telestyrelsen har varit flitiga och avslutat sina ärenden rörande cookies och samtycke.

Under detta webinar sammanfattar Katarina Ladenfors, Advokat & Partner på Advokatfirman MarLaw, det gångna året. Vad tar vi med oss in i 2024 och vad kan vi lära oss genom att titta i backspegeln?

Vi sänder live via YouTube och länken skickas ut till alla anmälda dagen innan.

Eventinformation:

Event

Kommande event

Retail media – från omvärld till praktik

Välkommen till en inspirerande morgon den 12 september där vi fördjupar oss i den snabbt växande världen av Retail Media. Den 12 september bjuder…

Programmatic Up Talk: Navigera i en cookiefri värld: Kontextuell targeting i fokus

Task Force Programmatic bjuder in till ett Programmatic Up Talk  den 12 september på Schibsted, på temat contextual targeting – en nyckelstrategi för framtidens digitala annonsering. Vi går…

IAB Sweden Programmatic Event

Boka in i kalendern för höstens största Programmatic-event i Europa! Detta är ett evenemang du inte vill missa – med fokus på den programmatiska…
Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved