Webinar: CommToAct – Greenhushing och Greenwashing

De sex principerna – hur kan de hjälpa dig att undvika greenhushing och greenwashing?

Vi är många som oroar oss för klimatet och som vill bidra till den gröna omställningen, inte minst genom att marknadsföra produkter som är bättre för klimatet än vad andra är. Men hur får och kan vi kommunicera med miljöpåståenden på ett lagligt sätt och på ett sätt som gör att konsumenterna förstår våra miljöbudskap?

Inom initiativet CommToAct Planet har vi tagit fram en guide med sex principer för att hjälpa företag att landa rätt i miljökommunikationen. På webinaret den 28 september går vi igenom guiden och ger några praktiska exempel på hur du bör tänka.

Välkomna på detta webinar!

Om CommToAct Planet: Våren 2021 startade Sveriges Annonsörer, Sveriges Kommunikationsbyråer (KOMM), IAB Sverige och Sveriges Mediebyråer ett gemensamt initiativ för att bidra till FNs globala mål för en bättre värld.

Eventinformation:

Event

Kommande event

Genomlysning av reklammarknaden i Europa – AdEx Benchmark

Vid ett frukostseminarium den 27 augusti presenterar vi 2023 års AdEx Benchmark Study från IAB Europe. Vi är mycket glada att Madeleine Thor, VD på…

Retail media – från omvärld till praktik

Vi bjuder in till ett frukostseminarium om Retail Media där vi presenterar omvärldsperspektiv och delar med oss av erfarenheter och use cases från både…

Programmatic Up Talk: Contextual Targeting

Task Force Programmatic bjuder in till ett up talk på temat contextual targeting. Vi får exempel på hur man jobbar kontextuellt och en panel…
Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved