Seminarium: Kan podd skapa kommersiella framgångar?

Ur ett publicistiskt perspektiv är podcast en av de mest intressanta utvecklingarna inom media de senaste åren. Det är en unik möjlighet att bygga en relation med dina lyssnare och utveckla en lojal lyssnarskara – men hur kan du samtidigt uppnå kommersiell framgång?

IAB Sverige och Sveriges Tidskrifter bjuder nu tillsammans in till ett seminarium om podcast för att utforska detta. Under seminariet kommer en ny rapport från IRM att presenteras av IRMs vd Madeleine Thor och en panel kommer därefter diskutera vad de färska siffrorna innebär.

Vi kommer dessutom inspirera med case, bland annat från Anna Careborg, vd och chefredaktör på Svenska Dagbladet, som tillsammans med producent Adam Svanell, presenterar succén Dynastin och varför SvD valt att satsa på ljud. Du kommer att få ta del av vilka redaktionella tankar som låg till grund för satsningen, strategier och resultat.

Panel: Hur lyckas du med din podd-satsning? Lyssna på experter inom området om hur du lyckas med din podd-satsning.
I panelen: Jenny Rahm – Acast, Anna Careborg – SvD, Frida Klevemark – Third Ear

Varmt välkommen!

När: Tisdag 4 maj kl 08.30 – 10.00. Registrering & frukost från 08.00.
Var: Filmstaden Sergel, Hötorget 3, Stockholm
Hur: Delta på plats eller via länk

Eventinformation:

Event

Kommande event

Seminarium: Genomlysning av reklammarknaden i Europa – AdEx Benchmark

Välkommen till IAB Sveriges frukostseminarium den 26 augusti där vi presenterar 2024 års AdEx Benchmark Study från IAB Europe. Madeleine Thor, VD på Institutet för Reklam- och…

Seminarium: Retail media

Task Force Retail Media bjuder in till seminarium! Mer information kommer närmre seminariet, skriv upp i kalendern redan nu….

IAB Sweden Programmatic Day

Vi kommer den 23 oktober att inta Södra Teatern för en heldag inom programmatic området. Det blir ett diversifierat event med flera olika agendor…
Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved