Ur ett publicistiskt perspektiv är podcast en av de mest intressanta utvecklingarna inom media de senaste åren. Det är en unik möjlighet att bygga en relation med dina lyssnare och utveckla en lojal lyssnarskara – men hur kan du samtidigt uppnå kommersiell framgång?
IAB Sverige och Sveriges Tidskrifter bjuder nu tillsammans in till ett seminarium om podcast för att utforska detta. Under seminariet kommer en ny rapport från IRM att presenteras av IRMs vd Madeleine Thor och en panel kommer därefter diskutera vad de färska siffrorna innebär.
Vi kommer dessutom inspirera med case, bland annat från Anna Careborg, vd och chefredaktör på Svenska Dagbladet, som tillsammans med producent Adam Svanell, presenterar succén Dynastin och varför SvD valt att satsa på ljud. Du kommer att få ta del av vilka redaktionella tankar som låg till grund för satsningen, strategier och resultat.
Panel: Hur lyckas du med din podd-satsning? Lyssna på experter inom området om hur du lyckas med din podd-satsning.
I panelen: Jenny Rahm – Acast, Anna Careborg – SvD, Frida Klevemark – Third Ear
Varmt välkommen!
Var: Filmstaden Sergel, Hötorget 3, Stockholm
Hur: Delta på plats eller via länk