Programmatic Up Talk: Den gröna omställningen inom programmatiska handeln måste accelerera

IAB Sverige bjuder tillsammans med Task Force Programmatic in till ett Up Talk om den gröna omställningen inom den automatiserade handeln.

Den programmatiska handeln fortsätter växa, och tillväxt ökar såväl kraven som ansvaret för att säkerställa en hållbar framtid. För att nå Parisavtalets mål om att begränsa uppvärmningen till 2,0 grader C behöver alla dra sitt strå till stacken. Hur hänger CO2-utsläpp och digital annonsering ihop, och vad kan vi som bransch göra för att minska vår miljöpåverkan tillsammans?

Under detta seminarium kommer vi att utforska programmatiska handelns viktiga roll i övergången mot en mer hållbar framtid, med fokus på hur vår bransch påverkar miljön. Attityder, verktyg och prioriteringar kommer att vara centrala ämnen på agendan. Vi kommer även att få möjlighet att lyssna på engagerade företag som delar med sig av sina erfarenheter och berättar om hur de aktivt arbetar för en mer hållbar framtid.

För att ytterligare belysa vikten av hållbarhet och vår branschs miljöpåverkan, kommer task forcen inleda med en summering från en ny enkät om hur mediaköpare ser på sin egen miljöpåverkan.

Varmt välkommen!

Eventinformation:

Event

Kommande event

Seminarium: How Search Evolution Impacts Marketing Strategies

 – Hur möter vi det förändrade och utökade sökbeteendet? Seminariet riktar sig till dig som arbetar med sök och performance, men framför allt till…

IAB Sveriges Årsstämma 2025

Tisdagen den 15 april är det dags för IAB Sveriges årsstämma, organisationsnummer 769619-6869, för genomgång av verksamhetsåret 2024-01-01 – 2024-12-31. Daniel Weilar, Ordförande för IAB…

Mixx Awards 2025

IAB Sweden Mixx Awards är en kväll fylld av makalös mat, inspiration och underhållning i det bästa av sällskap. Med fokus på kreativitet och…
Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved