Programmatic Up Talk: Den gröna omställningen inom programmatiska handeln måste accelerera

IAB Sverige bjuder tillsammans med Task Force Programmatic in till ett Up Talk om den gröna omställningen inom den automatiserade handeln.

Den programmatiska handeln fortsätter växa, och tillväxt ökar såväl kraven som ansvaret för att säkerställa en hållbar framtid. För att nå Parisavtalets mål om att begränsa uppvärmningen till 2,0 grader C behöver alla dra sitt strå till stacken. Hur hänger CO2-utsläpp och digital annonsering ihop, och vad kan vi som bransch göra för att minska vår miljöpåverkan tillsammans?

Under detta seminarium kommer vi att utforska programmatiska handelns viktiga roll i övergången mot en mer hållbar framtid, med fokus på hur vår bransch påverkar miljön. Attityder, verktyg och prioriteringar kommer att vara centrala ämnen på agendan. Vi kommer även att få möjlighet att lyssna på engagerade företag som delar med sig av sina erfarenheter och berättar om hur de aktivt arbetar för en mer hållbar framtid.

För att ytterligare belysa vikten av hållbarhet och vår branschs miljöpåverkan, kommer task forcen inleda med en summering från en ny enkät om hur mediaköpare ser på sin egen miljöpåverkan.

Varmt välkommen!

Eventinformation:

Event

Kommande event

Programmatic Up Talk: Allt fler medier blir tillgängliga programmatiskt. Vad betyder det för branschen?

Onsdagen den 22 maj bjuder Task Force Programmatic in till ett Up Talk med fokus på förflyttningen från tidigare manuellt bokade medier till automatiserade bokningsprocesser,…

Seminarium: Ursäkta, podcast är framtiden!

Vill du utforska den dynamiska värld som omger podcasting och digitalt ljudinnehåll? Då ska du anmäla dig till IAB Sveriges kommande seminarium på temat ”Ursäkta, podcast är…

Genomlysning av reklammarknaden i Europa – AdEx Benchmark

Vid ett frukostseminarium den 27 augusti presenterar vi 2023 års AdEx Benchmark Study från IAB Europe. Vi är mycket glada att Madeleine Thor, VD på…
Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved