Legal & Policy Webinar – Greenwashing eller miljöpåstående som håller legalt – vad gäller?

som håller legalt – vad gäller?

Ordförande i Task Force Legal & Policy, Katarina Ladenfors, advokat och partner på MarLaw, gav oss under ett morgonwebinar en pedagogisk och informativ dragning på det högaktuella ämnet miljöpåståenden och vilket ansvar det innebär.

Vi fick ta del av en rad exempel där miljöpåståenden använts felaktigt i marknadsföring och vi fick tips på hur du undviker att uttrycka dig vilseledande.

Vi fick även en inblick i ICCs Hållbarhetsbilaga som ger exempel på hur du gör korrekta miljöpåståenden och tydliggör kraven på bevisning. Bilagan innehåller dessutom en checklista att följa vid användning av miljöargument.

Stort tack Katarina för din genomgång och tack till er som tittade. Missade du webinaret rekommenderar vi starkt att du kollar i efterhand på vår YouTube-kanal!

 

Eventinformation:

Event

Kommande event

IAB Europe Webinar: The Great Debate: How Can We Advance Sustainability in Digital Advertising?

Did you know that the internet’s overall environmental impact is estimated to be at around 2%-4% of global carbon emissions, with a typical ad campaign emitting…

Webinar: IAB Europe’s Programmatic Premium Video: What You Need to Know Today

IAB Europe will bring together a panel of experts from its Programmatic Trading Committee to discuss advertising within Premium Video environments in Europe. The…

Programmatic Up Talk: Addressing Addressability

Tisdagen den 4 april bjuder Task Force Programmatic in till ett Up Talk med fokus på Addressability. Välkommen från kl 08.00 för frukostmingel innan…
Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved