Legal & Policy Webinar – Greenwashing eller miljöpåstående som håller legalt – vad gäller?

som håller legalt – vad gäller?

Ordförande i Task Force Legal & Policy, Katarina Ladenfors, advokat och partner på MarLaw, gav oss under ett morgonwebinar en pedagogisk och informativ dragning på det högaktuella ämnet miljöpåståenden och vilket ansvar det innebär.

Vi fick ta del av en rad exempel där miljöpåståenden använts felaktigt i marknadsföring och vi fick tips på hur du undviker att uttrycka dig vilseledande.

Vi fick även en inblick i ICCs Hållbarhetsbilaga som ger exempel på hur du gör korrekta miljöpåståenden och tydliggör kraven på bevisning. Bilagan innehåller dessutom en checklista att följa vid användning av miljöargument.

Stort tack Katarina för din genomgång och tack till er som tittade. Missade du webinaret rekommenderar vi starkt att du kollar i efterhand på vår YouTube-kanal!

 

Eventinformation:

Event

Kommande event

Seminarium: Genomlysning av reklammarknaden i Europa – AdEx Benchmark

Välkommen till IAB Sveriges frukostseminarium den 26 augusti där vi presenterar 2024 års AdEx Benchmark Study från IAB Europe. Madeleine Thor, VD på Institutet för Reklam- och…

Seminarium: Retail media

Task Force Retail Media bjuder in till seminarium! Mer information kommer närmre seminariet, skriv upp i kalendern redan nu….

IAB Sweden Programmatic Day

Vi kommer den 23 oktober att inta Södra Teatern för en heldag inom programmatic området. Det blir ett diversifierat event med flera olika agendor…
Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved