som håller legalt – vad gäller?
- Hela sändningen på vår Youtube-kanal
- ICC:s Framework for Responsible Environmental Marketing Communications
- Mer om tjänsten ”Fråga Advokaten”
Ordförande i Task Force Legal & Policy, Katarina Ladenfors, advokat och partner på MarLaw, gav oss under ett morgonwebinar en pedagogisk och informativ dragning på det högaktuella ämnet miljöpåståenden och vilket ansvar det innebär.
Vi fick ta del av en rad exempel där miljöpåståenden använts felaktigt i marknadsföring och vi fick tips på hur du undviker att uttrycka dig vilseledande.
Vi fick även en inblick i ICCs Hållbarhetsbilaga som ger exempel på hur du gör korrekta miljöpåståenden och tydliggör kraven på bevisning. Bilagan innehåller dessutom en checklista att följa vid användning av miljöargument.
Stort tack Katarina för din genomgång och tack till er som tittade. Missade du webinaret rekommenderar vi starkt att du kollar i efterhand på vår YouTube-kanal!