IAB Sveriges Task Force Influencer Marketing bjuder in till seminarium 25 januari kl 15.30 – 17.00 med efterföljande mingel! Vi har satt samman en spännande agenda där vi kommer att fördjupa oss i de senaste trenderna, dela erfarenheter från framgångsrika kampanjer och ge insikter inför det nya året.
Vi är glada över att välkomna Madeleine Thor från IRM som kommer att dela med sig av insikter från en ny rapport och ge oss en djupare förståelse för branschens nuvarande landskap. Dessutom kommer Victoria Adolfsson från The Coca-Cola Company berätta om varför de flyttar medieinvesteringar till influencer marketing.
På plats har vi även Niklas Bondesson, professor på Stockholms Universitet, som delar med sig av insikter från rapporten ”Kommunikation som ger effekt 2023” som NoA Consulting och Sveriges Annonsörer släppte i höstas. Rapporten bygger på detaljerade analyser av mer än 300 tävlingsbidrag från effekttävlingen 100-wattaren under 2020-2022.
Vi kommer dessutom få trendspaningar av Betiel Haile från We Are era samt Emma Lundsten och Frida Ekholm från Cure Media och task forcens ordförande Marcus Klamming pratar om det gångna året och gruppens fokus under 2024.