CommToAct webinar: Hur mäter man utsläpp vid produktion av reklam?

Välkommen på webinar om hur man kan mäta och minska klimatavtrycket vid produktionen av reklam. Vi gästas av Jo Fenn, Global Director på ADGreen som kommer berätta mer om insikter från nya projekt i UK. AdGreen arbetar för att minska klimatpåverkan från produktionen av reklam och främjar grönare och mer ansvarsfulla metoder inom branschen.

Webinaret arrangeras av CommToAct Planet som är ett gemensamt branschinitiativ av IAB Sverige, Sveriges Annonsörer, KOMM och Sveriges Mediebyråer. Initiativet har över 60 anslutna företag som visar att de är med och tar ansvar för branschens påverkan av klimatet.

Webinaret är på engelska.

Om CommToAct

Våren 2021 startade Sveriges Annonsörer, Sveriges Kommunikationsbyråer (KOMM), IAB Sverige och Sveriges Mediebyråer ett gemensamt initiativ för att bidra till FNs globala mål för en bättre värld. ​

Namnet på initiativet, CommToAct, kommer av att vi vet att marknadskommunikation är en viktig del i förflyttningen till ett mer hållbart samhälle som vi vill kunna verka och leva i.​

CommToAct Planet är ett unikt samarbete mellan marknads- och kommunikationsbranschens branschorganisationer och medlemmar.

Eventinformation:

Event

Kommande event

Navigera i en värld utan tredjepartskakor – ur ett publicistperspektiv

IAB Sverige Task Force Third Party Cookie kommer under ett webinar den 13 juni att tillsammans med två publicister att guida er genom de…

Genomlysning av reklammarknaden i Europa – AdEx Benchmark

Vid ett frukostseminarium den 27 augusti presenterar vi 2023 års AdEx Benchmark Study från IAB Europe. Vi är mycket glada att Madeleine Thor, VD på…

IAB Sweden Programmatic Event

Boka in i kalendern för höstens största Programmatic-event i Europa! Detta är ett evenemang du inte vill missa – med branschens främsta experter, inspirerande…
Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved