Rapporter & Guider
Här har vi samlat alla rapporter och guider som våra task force grupper har tagit fram. Dessa är för dig som vill fördjupa dina kunskaper i alla de arbetsområden som IAB Sverige jobbar med.
IRM rapport – Programmatisk Handel 2024-2026p
Best Practice Guide Programmatisk Handel 10.0 2025
Vägen Framåt – Hur man arbetar med identifiering och målgrupper inom digital annonsering
Content Advertising i Sverige 2021-2026p
Annonsmarknaden för podcasts 2019-2026p
White Paper – Datakvalitet
White Paper – Datavisualisering
White Paper – Kampanjutvärdering
Influencer Marketing White Paper
Influencer Marketing 2021-2024
Influencer Marketing Best Practice Guide 6.0 2024
Retail Media Playbook 1.0
Rapport: Programmatisk Handel 2020-2023
Realtidsstudie om Native Advertising med köpar- & säljarsidan 2019
IAB Sveriges Viewability Measurement Guidelines 3.0 2020 – Rekommendation
Task Force Viewability tog fram FAQ för mobilen 2016
Rekommendation för överlämning av sök-konto mellan byråer eller till kund – Etik & Best Practice
Automatisering inom sökmarknadsföring
The Programmatic Crash Course
Studie från IAB Sverige – Programmatic & GDPR
Investeringskalkyl för ROI på kampanj – Native
IAB Europe Digital Advertising Effectiveness Measurement Framework
Realtidsstudie Influencer Marketing 2019
Realtidsstudie Influencer Marketing 2018
Gaming Best Practice Guide 2.0 2023
IAB Sverige – Svensk Display-standard 2.2
