Rapporter & Guider

Här har vi samlat alla rapporter och guider som våra task force grupper har tagit fram. Dessa är för dig som vill fördjupa dina kunskaper i alla de arbetsområden som IAB Sverige jobbar med.  

IRM rapport – Programmatisk Handel 2024-2026p

Best Practice Guide Programmatisk Handel 10.0 2025

Vägen Framåt – Hur man arbetar med identifiering och målgrupper inom digital annonsering

Content Advertising i Sverige 2021-2026p

Annonsmarknaden för podcasts 2019-2026p

Creativity Pays: Drive ROI Through Return on Creative with TikTok & IAB Europe

Retailer Digital Advertising Capability Map

IAB Europe’s Guide to Omnichannel Retail Media

In-Store Retail Media Definitions and Measurement Standards

White Paper – Datakvalitet

White Paper – Datavisualisering

White Paper – Kampanjutvärdering

Updated 101 Guide to Retail Media

Retail Media Measurement Standards for Europe

Influencer Marketing White Paper 

Influencer Marketing 2021-2024

Influencer Marketing Best Practice Guide 6.0 2024

Attitudes to Programmatic Advertising Report 2023 – IAB Europe

TIKTOK: Safety on TikTok 2023

Retail Media Playbook 1.0

Verve Group: Identitet: Avkodad

The Retail Media Opportunity in Europe

Pubmatic: The evolution of commerce media in Europe

Rapport: Programmatisk Handel 2020-2023

Guide to Programmatic Out of Home Advertising

Realtidsstudie om Native Advertising med köpar- & säljarsidan 2019

IAB Sveriges Viewability Measurement Guidelines 3.0 2020 – Rekommendation

Task Force Viewability tog fram FAQ för mobilen 2016

Rekommendation för överlämning av sök-konto mellan byråer eller till kund – Etik & Best Practice

Automatisering inom sökmarknadsföring

Attitudes to Programmatic Advertising Report 2020

The Programmatic Crash Course

European Programmatic Ad Spend Report 2019 från oktober 2020

IAB Europe Guide To Supply Path Optimisation (SPO)

IAB Europe Explains … Video series

Studie från IAB Sverige – Programmatic & GDPR

IAB France Video Standards Infographic

IAB Europe’s Guide to CTV Targeting and Measurement

IAB Europe Report: Attitudes to Digital Video Advertising 2020

Investeringskalkyl för ROI på kampanj – Native

IAB Europe Digital Advertising Effectiveness Measurement Framework

Realtidsstudie Influencer Marketing 2019

Realtidsstudie Influencer Marketing 2018

Gaming Best Practice Guide 2.0 2023

IAB Sverige – Svensk Display-standard 2.2

IAB Sweden Creative Guidelines 1.1 – kreativa riktlinjer för Display-annonser för desktop, tablets- och mobil. Uppdaterade 2020

IAB Europe – Buyer’s Guide to Digital Audio

Pubmatic: Rapport – Annonsköparens guide till adressability

Pubmatic: Study – Verve Group and Scream Malmö increase reach 21% across unique audiences

Pubmatic: Report – The media buyer´s guide to impactful auction packages

Verve Group: 2022 Media Planner’s Strategy Guide to Mobile and CTV​

Verve Group: 2022 Global Digital Advertising Trends Report

Criteo: Shopper Story 2022 by Criteo : Consumer Trends & the Future of Commerce

Poddindex och poddlyssnande – Årsrapport 2021

Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved