IAB Europe arrangerar ett flertal webinars och virtuella evenemang under de närmaste veckorna. En del av dessa ägnas åt att tillhandahålla faktabaserade uppdateringar om hur COVID-19 påverkar den digitala reklambranschen, medans andra handlar om deras pågående ansträngningar för att främja bästa praxis och expertis.
.

200520 Economic Trends Forum Webinar: COVID-19 Update
Utifrån aprils Economic Trends Forum, som ägnades åt att bedöma påverkan som COVID-19 kommer att ha på vår bransch, kommer IAB Europas chefekonom Daniel Knapp att ge en uppdatering om de uppgifter han tidigare presenterade med hänsyn till den senaste marknadsstatistiken. Daniel kommer att ge ekonomiska utsikter för den digitala marknadsförings- och reklambranschen baserat på sin analys av marknadstrender och finansiella rapporter under de senaste veckorna.
Registrera dig här

200528 TCF v2.0 in Practice – Webinar for Publishers
Detta webinar är tillägnad publicister som vill lyckas gå över till TCF v2.0 under de kommande månaderna. TCF v2.0 Validerade CMP:er kommer att användas som verkliga exempel på TCF v2.0-implementeringar och kommer att visa dig hur du kan ta GDPR-efterlevnad i den digitala reklambranschen till nästa nivå. Webinaret avslutas med en Q&A för att svara på alla policyfrågor som fortfarande finns om TCF v2.0.
Registrera dig här

200603 – Interact Online
Denna virtuella konferens som är gratis att delta kommer göra det möjligt för den digitala reklam- och marknadsföringsindustrin att interagera online! Det har aldrig varit viktigare att träffas, bygga och upprätthålla vår innovativa industri. Under denna två timmars händelse kommer Interact Online att innehålla en serie paneldiskussioner och huvudinföranden för att diskutera den snabba förändringen som vi bevittnar i vårt ekosystem och som påverkar investeringar, roller och ansvar över hela vår värdekedja. Effekterna av COVID-19 på vår bransch kommer också att behandlas.
Registrera dig här

200609 Transitioning to a Post Third-Party Cookie Era Webinar
2020 startade med ett av de mest grundläggande tekniska framstegen som vår bransch har sett på många år, tillkännagivandet om att tredjepartscookies skulle slopas. Det diskuteras mycket om hur tiden efter kommer att påverka framtida affärsmodeller inom den digitala reklambranschen och vilka alternativa lösningar som utvecklas. Lyckligtvis har IAB Europe publicerat en guide för att ge en översikt över de faktorer som har bidragit till denna utveckling. Även hur frånvaron av tredjepartscookies kommer att påverka genomförandet av digitala reklamkampanjer och en översikt över de alternativa lösningarna som utvecklas. Anmäl dig till detta webinar för att ta reda på mer om guiden och lyssna till experter på utvecklingen.
Registrera dig här

200616 The Great Digital Debate: Daniel Knapp & Tom Kershaw
Daniel Knapp, chefekonom vid IAB Europe och Tom Kershaw, teknikchef vid Rubicon-projektet, kommer att presentera sina hypoteser om hur de ser den digitala reklammarknaden utvecklas under de kommande 5 åren. De kommer sedan att diskutera och debattera dessa hypoteser, särskilt i relation till marknadskonsolidering, användarvanor och hur reklam måste anpassas, öppenhet och interoperabilitet mellan teknik och företag, samt den roll som programmatik kommer att spela i allt detta.
Registrera dig här