IAB SWEDEN PROGRAMMATIC EVENT 2020 AGENDA
Välkommen till IAB Sweden Programmatic Event i samarbete med Task Force Programmatic!
- 13:30 -13:40 (10 min) Charlotte Thür, VD, IAB Sverige hälsar välkommen till IAB Sweden Programmatic Event
- 13:41-13:51 (10 min) Moderator Daniel Weilar ställer frågor till Task Force Programmatic om årets arbete och vilka trender vi ser just nu.
- 13:52-14:00 (8 min) Rykande färsk studie – Var står den programmatiska affären idag i Sverige? Rikard Bildsten, Task Force Programmatic
- 14:01-14:21 (20 min) Keynote: Google – Lisa Blom, Industry Relations Manager Northern Europe – Digital annonsering – ett ekosystem i förändring
- 14:24-14:32 (8 min) Fireside Chat från PubMatic Green Room om Path To Your Audience,
Jonas Söderqvist, Regional Director, N Europe i samtal med Rickard Lyko, grundare & VD, Lyko.com - 14:33 -14:53 (20 min) Keynote: Quantcast – Konrad Feldman, Global CEO – A Rallying Cry for the Open Internet
- 14:56 – 15:07 (11 min) Primetime Quiz – Nu har du chansen att bli The Programmatic Star in Sweden 2020!
- 15:08 – 15:28 (20 min) ISBA/PWC presenterar Programmatic Supply Chain Transparency Study. Sam Tomlinson, PWC & Stephen Chester, ISBA
- 15:31- 15:51 (20 min) Keynote: Criteo – Identity & Privacy: what will be the evolution of digital advertising? med Charles-Henri Henault, VP Product, Platform and Analytics
- 15:54 – 16:12 (18 min) Panel med tongivande aktörer från branschen om – tredjepartsdata och integritet.
I panelen: Joakim Flodin, VD, Schibsted Marketing Service, Ulla Torri, Adform, ordförande i Task Force Programmatic, Alexander Lydecker, COO, Bonnier News och Linda Wetterborg, Head of Brand & Marcom, Telenor - 16:14 -16:22 (8 min) Fireside Chat från Netric/Magnite Green Room om Supply Path Optimization (SPO) Daniel Ahlberts, CEO Netric/Magnite Sweden och Patricias Dixon Buyer Lead, Magnite UK.
- IAB Sveriges styrelse årliga pris “Person of the Year” delas ut
- Summering av eftermiddagens event från IAB Sweden’s Virtuella Venue