Tusen tack till er alla som deltog på IAB Sweden Programmatic Event 2020

Tack till vår fantastiska moderator Daniel Weilar, till alla talare, till panelen och inte minst till IABs Task Force Programmatic och ordförande Ulla Torri för ett fantastiskt jobb!

Under eftermiddagen fick vi ta del av eminenta presentationer, intressanta paneldiskussioner och högaktuella ämnen. Green Room bjöd på fängslande samtal och dessutom fick vi äran att kora “The Programmatic Star in Sweden 2020” hos Primetime. IAB Sveriges styrelse gav även ut det årliga priset Person of the Year som 2020 gick till Jane Westermark, Schibsted.

Sist men inte minst, ett stort tack till eventets partners QuantcastCriteo och Google samt våra Green Room sponsorer PubMatic och Netric.

Alla bilder från eventet hittar du här




Se alla presenationer på vår YouTube-kanal:

  • Lisa Blom, Google, om varför Google fokuserar på privacy och varför hela branschen bör göra detsamma.
  • Rykande färsk studie – Var står den programmatiska affären idag i Sverige? Rikard Bildsten, och paneldiskussion från Task Force Programmatic
  • Från PubMatic’s Green Room höll Jonas Söderqvist, ett intressant samtal med Rickard Lyko, grundare & VD, Lyko.com, om hur Lyko.com når sin målgrupp och hur de bygger sitt varumärke på lång sikt.
  • Konrad Feldman, Global CEO, Quantcast, gav en omfattande presentation om hur vi identifierar vår målgrupp i en värld utan cookies, konsumentens samtycke samt vikten av förstaparts data.
  • Sam Tomlinson, PWC & Stephen Chester, ISBA, presenterade den intressanta Programmatic Supply Chain Transparency Study.
  • Charles-Henri Henault, VP Product, Platform and Analytics på Criteo, talade kring Identity & Privacy och hur framtiden ser ut för digitala annonsvärlden.
  • Tongivande aktörer från branschen deltog i en paneldiskussion på temat tredjepartsdata och integritet. I panelen Joakim Flodin, VD, Schibsted Marketing Service, Ulla Torri, Adform, ordförande i Task Force Programmatic, Alexander Lydecker, COO, Bonnier News och Linda Wetterborg, Head of Brand & Marcom, Telenor.
  • Från Netric & Magnites Green Room hölls en Fireside Chat där Daniel Ahlbert, CEO Netric/Magnite Sweden och Patricia Dixon, Buyer Lead, Magnite UK, diskuterade varför Supply Path Optimization (SPO) är viktigt och vad det egentligen innebär.