Välkommen till en ”genomlysning av den digitala reklammarknaden i Europa” utifrån AdEx Benchmark

Vid ett morgonseminarium den 26 augusti presenterar vi 2019 års AdEx Benchmark Study från IAB Europe som speglar 27 marknader i Europa.

Vi får också en analys kring hur annonsmarknad transformerar sig i takt med utvecklingen och vi kommer beröra COVID-19 påverkan på medieinvesteringarna 2020.

IAB Europas årliga AdEx-rapport är den enda rapport som genomlyser nettoinvesteringar i den europeiska reklammarknaden.
IRM är vår samarbetspartner och vi är glada att Madeleine Thor, VD fö IRM presenterar AdEx Benchmark Study 2019 utifrån ett svenskt perspektiv, hon ger oss också en prognos för utvecklingen framåt för den nordiska marknaden.

Årets gästtalare Peter Callius, Senior Advisor, Kantar Sifo, ger oss en rykande färsk analys av mediemarknadens påverkan av Corona och andra trender just nu i vårt annonserings- och medie-landskap.

Madeleine Thor,
VD IRM

När: 26 augusti 2020 kl 8.30 – 9.45
Var: På Playhouse Teater och på vår YouTube-kanal

Peter Callius, KANTAR Sifo

I juli 2020 kommer den fullständiga rapporten, AdEx Benchmark Study från IAB Europe, alla medlemmar får den utan kostnad. Ta del av första pressreleasen från rapporten på vår hemsida.