IAB Sweden Programmatic Event 2019

Premium Partners 

 

Agenda -> tillbaka till eventsidan

  • 13:30 IAB Sverige hälsar välkommen
  • Daniel Weilar – IAB Sveriges ordförande och moderator för eventet
  • Johan Eriksson – Head of Specialists, Google – Programmatic as a growth engine for your business
  • Sam Tingleff – CTO, IAB Tech Lab US – Why do we need a new “Universal ID – Digitrust the non-profit from IAB & SDK Open Measurement
  • Effektivare arbetssätt – Task Force Programmatic
  • Mark Hammond, Group Program Manager, Quantcast UK – “From Programmatic to Automatic – Increase Marketing efficiency”
  • Paus ca 25 min
  • Marianne Stjernvall, CRO & UX Lead, TUI – Annonsörens komplexa vardag och hur TUI arbetar med CRO och A/B-tester för att maximera sina medieinvesteringar.
  • Forskningsdrivna Adlede presenterar ett case: Kontextuell och syftesdriven annonsering för IKEA.
  • Nyhet! IAB Sverige lanserar “Gold Standard” ett internationellt ramverk för branschen
  • Avancerade kontrollfunktioner i det programmatiska flödet – Task Force Programmatic
  • Smartare marknadsföring – Task Force Programmatic
  • Kort summering av eftermiddagen av Daniel Weilar
  • 17:00 Välkommen på mingel i Guldfoajén på Oscars.
    Våra sponsorer Pubmatic och Leeads hälsar dig välkommen.

 

 

 

När: 23 oktober kl 13.30 – 17.00 följt av mingel
Var: Oscarsteatern, Kungsgatan 63 Stockholm
Mingel: kl 17:00 – 19:30 bjuder Pubmatic och Leeads, våra barsponsorer in till mingel med kalla drycker, tilltugg och Miss DJ i Guldfoajén.